Sebastian Vettel není spokojený s tím, kdy vyjel safety car na trať.
Výjezd safety caru po kolizi jezdců Toro Rosso změnil průběh závodu. Jezdci Red Bulli si zajeli pro měkké pneumatiky, ferrari a mercedesy zůstaly na trati. Sebastian Vettel řekl, že neměl ani šanci se rozhodnout.
„Načasování safety caru bylo pro Valtteriho a mě špatné,“ řekl Vettel. „Neměli jsme šanci reagovat.“
„Normálně je závod na jeden nebo dva přejetí safety car čáry zmrazen, ale tak tomu nebylo. Safety car tam byl hned, takže jsme byli v podstatě vyřazeni ze závodu a neměli šanci se rozhodnout, zda se zastavit pro čerstvé pneumatiky nebo zůstat na trati.“
Vettel připustil, že by zajel do boxů, pokud by safety car vyjel předtím, než minul vjezd do boxů.
„Myslím, že v Maďarsku 2014 jsme byli v podobné situaci. Lídři závodu byli znevýhodněni, protože safaty car vyjel, jakmile projeli kolem vjezdu do boxů. Chápu, že když se něco stane, musíte reagovat okamžitě, nemůžete vždy zohlednit to, kde jsou auta.“
Podle Vettela byl safety car nutný, aby mohli traťoví maršálové uklidit úlomky z trati. „Ale podle mě není správné ho poslat tak, abyste aktivně změnili závod.“
Whiting rozhodnutí obhajuje
„Nedívám se, koho to zvýhodní nebo znevýhodní,“ řekl ředitel závodu Charlie Whiting.
„Vzpomínám si, jak před pár lety vedl Nico v Maďarsku závod a první čtyři auta byla těsně za vjezdem do boxů a byla znevýhodněna. Je to poměrně jednoduché.“
„Pro mě je trochu záhadou, proč se tomu věnuje taková pozornost. VSC máme od roku 2015, safety car 20 let a víme, že při každém zásahu do závodu tímto způsobem budou vítězové a poražení.“