Vypátrali jsme: Ron Dennis byl "odejit"

Za odměnu se McLaren vyhne nejtvrdšímu trestu.

Když jsme představili organizační změny ve skupině McLaren, vyjádřili jsme podezření, že odchod Rona Dennise ode všeho, co má něco společného se závoděním, je strategickým krokem před zasedáním Světové rady motorsportu 29. dubna 2009. Tam se bude McLaren zpovídat ze svých činů z Austrálie a Malajsie.

Ron Dennis to popřel s tím, že rozhodnutí o reorganizaci a jeho novém zaměstnání jsou jen a pouze jeho rozhodnutím. Ale do oficiálních tiskových vyjádření se vejde ledasco...

Před Velkou cenou Číny existovaly dvě teorie, proč se Ron Dennis tak záhy po jmenování Martina Whitmarshe do funkce šéfa týmu formule 1 vzdal i pozice výkonného šéfa McLaren Racing, tedy celé společnosti věnující se závodění.

Teorie první: Dennis vzal celou situaci do svých rukou a vstřícným krokem dal šéfovi FIA Maxi Mosleymu nabídku smíru: odejdu, jen ušetřete McLaren.

Není se co divit, Dennis příliš munice nemá ani směrem k FIA, ani k veřejnosti. Vystřílel ji totiž před rokem a půl ve špionážní aféře. A tu bitvu navíc beztak prohrál.

Teorie druhá: Oslabené šiky McLarenu musely zabojovat ještě na konci sezony 2008, kdy bylo žádoucí po deseti letech získat titul. Rány ze špionážní bitvy ve válce mezi McLarenem a FIA se ještě zcela nezahojily a přišla další bitva. Ta právě probíhá.

Jenomže morálka vojska z Wokingu je na bídné úrovni: obhajoba McLarenu má prázdné ruce a klíčové osobnosti velení byly vyhozeny z armády jako obětní beránci (Dave Ryan). Generál Ron Dennis si zase nemůže dělat co chce, protože ve skupině McLaren vlastní jen 15 %. A ti, kteří drží zbývajících 85 %, už těch událostí za poslední dva roky mají plné zuby. Jsou to navíc dobří obchodníci: prodali Rona Dennise výměnou za milosrdný trest.

F1sports totiž zjistil, že Dennis odešel právě na nátlak majoritních vlastníků skupiny McLaren, kteří se rozhodli bojovat za čest firmy. Platná je tedy teorie číslo dvě.

Jak přesně bude vypadat trest, který padne 29. dubna 2009, není jasné. Co se dá ale očekávat, že díky obětování Dennise se McLaren vyhne trestu nejtvrdšímu: vyloučení ze šampionátu.

Další článek: Toyota využije v Bahrajnu zkušenosti ze zimních testů

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.