Vyměnit Renault za Hondu není snadné, říká Key

Toro Rosso se během zimy nevěnuje jen plánovanému vývoji vozu, ale musí také provést změny, které souvisí s výměnou pohonné jednotky.
Vyměnit Renault za Hondu není snadné, říká Key

„Jsou to zcela odlišné motory,“ řekl Key pro Motorsport.com. „Motor je pěkně zabalený, ale celá pohonná jednotka má jinou architekturu.“ 

„Nedostanete ji do stejného prostoru. Je potřeba upravit auto, aby se tomu přizpůsobilo.“ 

Vývoj vozů začíná už někdy v dubnu, takže v době, kdy se Toro Rosso dozvědělo o změně, byl už vývoj v určité fázi. Ve Faenze si na to musí dát pozor. 

„Snažíme se držet pravidla, že pokud je už auto v procesu vývoje, neměli bychom narušit důležité věci, jako jsou aerodynamické povrchy a podobné věci. V mnoha oblastech tedy nezačínáme od nuly.“

Red Bull pomáhá Hondě, přiznal Marko

Red Bull pomáhá Hondě, přiznal Marko

„Pod kapotou“ se Toro Rosso snažilo vůz přizpůsobit co nejlépe. „Vedlo to ke zcela odlišnému přístupu ke konstrukci šasi, k tomu, jak funguje převodovka apod.,“ vysvětluje Key. 

Převodovku si Toro Rosso vyrábí samo, ale používá při tom prvky Red Bullu.  „Myslím, že v STR se toho děje mnohem více, než si lidé myslí. Lidé STR neznají, což je frustrující.“

„Dává smysl se propojit s RBR všude, kde to jde, ale máme vlastní aerodynamické oddělení v Bicesteru, vlastní aerodynamický tunel. Je to zcela nezávislé, protože tak to musí být podle pravidel.“

„Celý design vozu se uskutečňuje ve Faenze. Jediný kousek vozu, který pochází od RBT (Red Bull Technology), jsou vnitřní části převodovky.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (18) Další článek: Vozy F1 příští rok zrychlí o 2 sekundy, říká Pirelli
21:02 | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
19:53 | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
13:07 | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.
10:48 | Force India půjde v 11:15 před stewardy kvůli uvolněnému kolu na voze S. Péreze ve včerejším tréninku.
22. června | V Kanadě měl Mercedes nasadit motor specifikace 2.0. Po odkladu do Francie je to nakonec lepší verze je 2.1.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink Hamilton (1:32.231)
2. trénink Hamilton (1:32.539)
Sobota 23. června 2018
3. trénink Bottas (1:33.666)
Kvalifikace Hamilton (1:30.029)
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10