Vyměnit Renault za Hondu není snadné, říká Key

Toro Rosso se během zimy nevěnuje jen plánovanému vývoji vozu, ale musí také provést změny, které souvisí s výměnou pohonné jednotky.
Vyměnit Renault za Hondu není snadné, říká Key

„Jsou to zcela odlišné motory,“ řekl Key pro Motorsport.com. „Motor je pěkně zabalený, ale celá pohonná jednotka má jinou architekturu.“ 

„Nedostanete ji do stejného prostoru. Je potřeba upravit auto, aby se tomu přizpůsobilo.“ 

Vývoj vozů začíná už někdy v dubnu, takže v době, kdy se Toro Rosso dozvědělo o změně, byl už vývoj v určité fázi. Ve Faenze si na to musí dát pozor. 

„Snažíme se držet pravidla, že pokud je už auto v procesu vývoje, neměli bychom narušit důležité věci, jako jsou aerodynamické povrchy a podobné věci. V mnoha oblastech tedy nezačínáme od nuly.“

Red Bull pomáhá Hondě, přiznal Marko

Red Bull pomáhá Hondě, přiznal Marko

„Pod kapotou“ se Toro Rosso snažilo vůz přizpůsobit co nejlépe. „Vedlo to ke zcela odlišnému přístupu ke konstrukci šasi, k tomu, jak funguje převodovka apod.,“ vysvětluje Key. 

Převodovku si Toro Rosso vyrábí samo, ale používá při tom prvky Red Bullu.  „Myslím, že v STR se toho děje mnohem více, než si lidé myslí. Lidé STR neznají, což je frustrující.“

„Dává smysl se propojit s RBR všude, kde to jde, ale máme vlastní aerodynamické oddělení v Bicesteru, vlastní aerodynamický tunel. Je to zcela nezávislé, protože tak to musí být podle pravidel.“

„Celý design vozu se uskutečňuje ve Faenze. Jediný kousek vozu, který pochází od RBT (Red Bull Technology), jsou vnitřní části převodovky.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
11:38 | Podle Auto Motor und Sport Strategická skupina nepřijala žádná zásadní rozhodnutí. Red Bull se opět neúspěšně pokou… odkaz
11:01 | Sirotkin má víceletý kontrakt.
10:58 | Sergej Sirotkin by měl jezdit s číslem 35.
18. ledna | Peklo zamrzlo? odkaz
18. ledna | McLaren představí v následujících týdnech nové sponzory.