Výměna závodního inženýra Valtteriho Bottase je podle Braviho součástí příprav na přeměnu týmu v tovární Audi.
Bývalý výkonnostní inženýr Ferrari Steven Petrik nahradil Bottasova inženýra Alexe Chana, se kterým Fin spolupracoval od svého příchodu do týmu v roce 2022.
Bottas během víkendu v Miami uvedl, že rozhodnutí nebylo v jeho rukou, dokonce naznačil, že jim byl překvapen.
Zástupce Sauberu Alunni Bravi prozradil, že jde o postupné budování struktury, která by měla být hotova na konci roku 2025, než se z týmu stane Audi.
„Andreas Seidl se rozhodl předjímat určitá rozhodnutí a začít provádět změny, které současnou strukturu přiblíží konečné struktuře, kterou budeme mít v roce 2026,“ řekl Alunni Bravi pro Motorsport.com.
„Bylo však třeba začít tyto změny realizovat. Není to konečná struktura závodního týmu. Stejně jako v Hinwilu není definitivní struktura týmu Audi F1 a organizační schéma.“
„Chtěli jsme začít a Andreas Seidl se rozhodl, že to udělá okamžitě, protože si myslíme, že potřebujeme přinést trochu více zkušeností, ale také přivést lidi, kteří mohou mít know-how z jiných týmů, ze špičkových týmů, a pomoci nám rozvíjet naše procesy, naše analýzy.“
Alunni Bravi odmítl, že by se Bottas o změně inženýra dozvěděl pozdě. Představen mu byl na testu pro Pirelli v GP Japonska a rozhodnutí mu bylo oznámeno po Číně. Rozhodnutí prý také nesouvisí s potvrzením Hülkenberga, který příští rok nahradí jednoho ze současných jezdců Kick Sauberu.
„Samozřejmě, když se rozhodujete, vždy můžete udělat dobré nebo špatné rozhodnutí – teprve čas ukáže, jestli jsme udělali dobře, když jsme se rozhodli takto.“
„Mezi změnou závodního inženýra a oznámením Nica nebyla žádná souvislost. Byl to jen jeden z prvních kroků, které jsme chtěli realizovat, aby nová organizace i v závodním týmu nastoupila co nejdříve.“