Výlety mimo trať bude FIA posuzovat individuálně

Ředitel závodů Charlie Whiting prozradil, že po zpřísňování pravidel o opuštění trati přichází menší změna kurzu a individuální posuzování jednotlivých případů.
Výlety mimo trať bude FIA posuzovat individuálně

V posledních letech FIA pravidla zpřísňovala a přesně vymezila, co musí jezdec udělat, aby se po výletu mimo mohl vrátit na trať a neriskovat při tom penalizaci.

„Záležitost hranic tratě se stala velmi emotivní záležitostí,“ připustil Whiting. „Jezdec v podstatě musí být pořád na trati. Pokud jakákoliv část auta zůstává v rámci hranic bílých čar, je na trati. Pokud jsou všechna čtyři kola mimo bílé čáry, je mimo trať.“

„Jezdec smí opustit trať a vrátit se na ni beztrestně, pokud to udělá bezpečně a nezíská žádnou výhodu.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A právě kdy a které opuštění tratě znamená výhodu, se stalo předmětem dlouhých debat. FIA bude posuzování takových případů věnovat více pozornosti.

„Je na nás, abychom rozhodli, jestli jezdec získal opuštěním tratě výhodu. Okruhy jsou postavené tak, aby jízda mimo trať byla vždy pomalejší, nebo alespoň ne rychlejší,“ pokračoval Whiting.

„Můj názor je, že pokud máte dvě kola na hrbolatém obrubníku a dvě kola na umělém trávníku, není to rychlejší. Ne všichni sdílejí tento názor, ale většina ho má.“

„V Jerezu jsme měli jednání s jezdci, abychom tu záležitost probrali. Souhlasili s obecným pohledem, ale argumentovali, že jsou tu jisté zatáčky na určitých okruzích, které vyžadují speciální přístup. Proto budeme na každém okruhu postupovat individuálně a nedělat paušální pravidlo.“

Další článek: Grosjean: Řízení formule 1 už není tak zábavné, někdy jezdíme jen na třicet procent

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen