Ředitel závodů Charlie Whiting prozradil, že po zpřísňování pravidel o opuštění trati přichází menší změna kurzu a individuální posuzování jednotlivých případů.
V posledních letech FIA pravidla zpřísňovala a přesně vymezila, co musí jezdec udělat, aby se po výletu mimo mohl vrátit na trať a neriskovat při tom penalizaci.
„Záležitost hranic tratě se stala velmi emotivní záležitostí,“ připustil Whiting. „Jezdec v podstatě musí být pořád na trati. Pokud jakákoliv část auta zůstává v rámci hranic bílých čar, je na trati. Pokud jsou všechna čtyři kola mimo bílé čáry, je mimo trať.“
„Jezdec smí opustit trať a vrátit se na ni beztrestně, pokud to udělá bezpečně a nezíská žádnou výhodu.“
A právě kdy a které opuštění tratě znamená výhodu, se stalo předmětem dlouhých debat. FIA bude posuzování takových případů věnovat více pozornosti.
„Je na nás, abychom rozhodli, jestli jezdec získal opuštěním tratě výhodu. Okruhy jsou postavené tak, aby jízda mimo trať byla vždy pomalejší, nebo alespoň ne rychlejší,“ pokračoval Whiting.
„Můj názor je, že pokud máte dvě kola na hrbolatém obrubníku a dvě kola na umělém trávníku, není to rychlejší. Ne všichni sdílejí tento názor, ale většina ho má.“
„V Jerezu jsme měli jednání s jezdci, abychom tu záležitost probrali. Souhlasili s obecným pohledem, ale argumentovali, že jsou tu jisté zatáčky na určitých okruzích, které vyžadují speciální přístup. Proto budeme na každém okruhu postupovat individuálně a nedělat paušální pravidlo.“