Výkyvy ve formě Ferrari zřejmě způsobily pneumatiky

Zákaz testování komplikuje práci s novým obutím.
Tým Ferrari zažil v posledních dvou závodech významné výkyvy ve výkonnosti vozu, která se výrazně měnila v průběhu víkendu. V Turecku s postupem času klesala, v Británii naopak stoupala. Maranellští mají silné podezření, že na vině jsou pneumatiky a jejich zahřívání.

"Dnešní závod a také turecká GP ukázaly, že potřebujeme této situaci skutečně dobře porozumět po technické stránce," řekl šéf týmu Stefano Domenicali. "Vozy byly na jedné straně v určitých podmínkách pomalé, v jiných pak velmi konkurenceschopné, aniž bychom cokoliv změnili."

"Role pneumatik je určitě velmi, velmi důležitá. Musíme to pochopit a poučit se, protože letos nemůžeme testovat a musíme použít data, která jsme získali v pátek a během závodních víkendů."

Podle Domenicaliho je pochopení hladkých pneumatik důležité nejen z hlediska letošních výkonů, ale také pro vývoj vozu 2010.

Nejzřetelnější byl rozdíl ve výkonnosti F60 u Felipeho Massy, který v sobotu nedokázal ani postoupit do závěrečné části kvalifikace, zatímco se v neděli probojoval až na čtvrté místo.

"No, to je určitě těžká otázka. Jedná z odpovědí, kterou vám asi můžu dát, je že v den závodu bylo tepleji než během kvalifikace," uvedl Massa. "Byl to rozdíl tři nebo čtyř stupňů, což sice může vypadat jako výmluva, ale tři nebo čtyři stupně blíže k teplotnímu rozsahu, v kterém pneumatiky fungují, můžou znamenat velký rozdíl."

Podle brazilského pilota se nijak nezměnilo chování vozu směrem k přetáčivosti nebo nedotáčivosti, F60 měl v závodě prostě jen větší přilnavost.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.
13. prosince | Podle ruské zpravodajské agentury TASS potvrdí Williams v pátek Sergeje Sirotkina.
11. prosince | Podle odkaz je nyní favoritem na sedačku u Williamsu Sergej Sirotkin.