Výkonný ředitel Astonu Martin promluvil o výzvách, kterým stáj ze Silverstone čelí | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Výkonný ředitel Astonu Martin promluvil o výzvách, kterým stáj ze Silverstone čelí

Aston Martin prochází velkými proměnami. Jeho výkonný ředitel Bob Bell okomentoval výzvy, které s touto transformací souvisí.

Stáj ze Silverstone, která v minulosti nesla jména jako Jordan či Force India, již nějaký čas nepatří v rámci F1 mezi podprůměrně velké organizace.

Poté, co tým převzal kanadský miliardář Lawrence Stroll, se ze stáje postupně stává jeden z největších hráčů v F1. 

To se týká jak zázemí, tak i toho, že se ze stáje, od roku 2021 využívající název značky Aston Martin, po definitivním začátku spolupráce s Hondou stane de facto tovární tým.

Transformace, kterou tým prochází, však není podle jeho výkonného ředitele Boba Bella vůbec snadnou záležitostí.

„Jsme téměř úplně nový tým, téměř k nepoznání od toho z roku 2021, kdy se značka Aston Martin vrátila do F1. Výrazně se nám zvýšil počet zaměstnanců, transformujeme se na tovární tým a máme úžasné, špičkové nové zázemí...Vše ale musíme uvést do provozu,“ uvedl Bell v rozhovoru pro oficiální web Astonu Martin.

„Tyto věci je třeba zdokonalit, optimalizovat a plně odladit. To vyžaduje čas a velké úsilí. Nefunguje to tak, že pouze zapnete stroje a vše začne najednou fungovat,“ poznamenal dále zkušený inženýr, který rovnou přidal i jeden příklad.

„Až donedávna jsme používali aerodynamický tunel Mercedesu v Brackley, jen pár kilometrů od technologického areálu Astonu Martin v Silverstone. Tento aerodynamický tunel byl postaven již dávno, je kompletně odladěný, plně optimalizovaný a pracuje na vrcholu svých možností. Dostat náš zbrusu nový tunel na takovou úroveň v krátkém čase bude obtížné. To vše probíhá na pozadí, souběžně s vývojem vozu pro rok 2026,“ popsal Bell, jenž zároveň připomněl i to, že stáj ze Silverstone bude od roku 2026 po dlouhé době využívat vlastní převodovky.

Protože zatímco v případě končící spolupráce s Mercedesem, který v posledních letech dodává Astonu Martin nejen motory, ale třeba i převodovky a další díly, bude stáj od nového partnera, automobilky Honda, získávat pouze pohonné jednotky.

„Naposledy si tento tým vyvinul vlastní převodovku v roce 2008. Budeme také vyvíjet nové zadní zavěšení, vlastní vybavení boxů a různé části softwaru. Mnoho věcí, které v současné době odebíráme od Mercedesu jako zákazníci, zmizí a budeme si je muset vyrobit sami,“ dodal Bell.

Doporučujeme

Články odjinud