Výkonnostní propad Mercedesu způsobily experimenty s aerodynamikou

Podle Rosse Brawna týmu uškodil i odchod Loica Bigoise, který byl šéfem aerodynamického oddělení týmu a v současné době je spojován s Ferrari.
Výkonnostní propad Mercedesu způsobily experimenty s aerodynamikou

Druhá polovina sezony byla v podání Mercedesu tristní. Zklamání bylo o to větší i kvůli tomu, že na začátku ročníku to rozhodně nevypadalo zle. Nico Rosberg si v Číně připsal své první vítězství v kariéře - Mercedes ve formuli 1 triumfoval poprvé po sedmapadesáti letech. Pak už to s týmem z Brackley šlo z kopce.

"Rozhodli jsme se, že pozměníme strukturu aerodynamického týmu. Museli jsme chvíli posečkat, než přišel Mike Elliot. Měl totiž nějaké závazky u Lotusu. Po odchodu Loica vznikla mezera, kterou se nám nepodařilo zaplnit. Navíc jsme se rozhodli vyměnit modely v aerodynamickém tunelu, z padesátiprocentních jsme přešli na šedesátiprocentní. A v oddělení aerodynamiky se toho stalo mnohem více," citoval Brawna Autosport.

Přechod na nový typ modelů byl podle Brawna nezbytný. Postupně na modely v tomto měřítku přecházejí všechny týmy. Po Bigoisově odchodu se Mercedes rozhodl experimentovat a změnit svou filosofii ve vývoji. Pokusy o funkční dvojité DRS či Coanda výfuky nicméně nebyly úspěšné. 

Diskuze (20) Další článek: Bookmakeři tipují, jak dopadne letošní šampionát