Výkonnost Williamsu bude letos do velké míry záviset na větru, potvrzuje Russell | Foto: Getty Images / Joe Portlock

Foto: Getty Images / Joe Portlock

Výkonnost Williamsu bude letos do velké míry záviset na větru, potvrzuje Russell

U Williamsu budou v letošní sezóně formule 1 zřejmě více než kdy jindy sledovat během závodních víkendů směr a rychlost větru. Podle George Russella se totiž podle toho bude odvíjet výkonnost jejich letošního vozu, který je podle zjištění z testů „neuvěřitelně citlivý“ na vítr.

U Williamsu dali letos v předsezónních testech kromě závodních jezdců možnost na celý den testovat monopost FW43B také rezervnímu jezdci Royi Nissanymu. Celou sobotu byl za volantem Nicholas Latifi a až v závěrečný den testů do vozu usedl Russell. Ten po absolvování 158 kol potvrdil dřívější podezření týmu, že nový vůz je citlivý na vítr.

„Pro tým to byl velmi produktivní test s neuvěřitelným množstvím kol bez problémů se spolehlivostí,“ řekl Russell.

„Před sezónou jsme ale věděli a během těchto tří dnů se to potvrdilo, že náš vůz je neuvěřitelně citlivý na vítr. Podmínky posledních tří dnů pravděpodobně ukázaly to nejhorší z auta, což bylo v některých ohledech pozitivní analyzovat, ale stejně si myslím, že naše výkonnost bude letos jako na houpačce a bohužel docela často v rukou větru.“

Kvůli filozofii aerodynamiky letošního Williamsu se tak podle Russella bude jeho vozu dařit, když mu bude vát příznivý vítr.

„Pozitivní je, že když vítr fouká správným směrem, vůz je velmi rychlý. Takže možná na trati, kde je slabý vítr... mluvíme o citlivosti na to, jak se vítr stočí. Ty úhly změn směru větru jsou v pomalých rychlostech velmi vysoké, obzvlášť, když je větrno. V tom je naše auto velmi slabé. Pozitivní tedy je, že závodní auto je rychlé, ale téměř nemáme ve svých rukou, kdy můžeme vyniknout.“

Vůz s citlivou aerodynamikou přitom Williams podle Russella postavil záměrně, když se tým snaží maximalizovat svůj výkon na určitých okruzích, které vyhovují jeho balíčku. Williams nechce, aby se opakovala loňská sezóna, kdy jeho jezdci nezískali ani bod.

„Rozhodli jsme se jít cestou vyššího přítlaku za cenu toho, že budeme mít citlivější auto. Bylo to naše rozhodnutí, protože v konečném důsledku si uvědomujeme, že kdybychom měli stále stejnou rychlost, jako jsme zřejmě měli minulý rok, nebudeme pravidelně sbírat body.

„Musíte být například rychlí jen ve dvou závodech a v Poháru konstruktérů můžete potenciálně skončit osmí nebo devátí. Haas minulý rok získal tři body, Alfa Romeo osm bodů. A my chceme být za správné konstelace hvězd co nejrychlejší,“ uzavírá Russell.

Doporučujeme

Články odjinud