Výkonnost týmů ovlivňují pneumatiky. Ferrari má výhodu

Výkonnost týmů ovlivňují pneumatiky. Ferrari má výhodu

Nové širší pneumatiky, které mají déle vydržet. Týmy letos nevstupovaly do sezóny jen s novými aerodynamickými pravidly, ale také s novými pneumatiky. A ty se zatím starají o rozdíl.

Podle Auto Motor und Sport nemají s pneumatikami problémy jen čtyři týmy: Ferrari, Haas, Toro Rosso a Williams. 

Alfou a omegou je inženýry i jezdci tolik zmiňované provozní okno, ve kterém pneumatiky fungují přesně tak, jak chcete. Zmíněné čtyři týmy se do něj dokáží dostat a také se v něm udržet.

Týmy lze přitom rozdělit do několika skupin. Velké problémy má Renault a také Mercedes. V kvalifikaci nebo v jednom kole problém není. Při delší vzdálenosti je to ale situace podstatně horší. Vůz začíná klouzat a pneumatiky se ještě více zahřívají. Dle typu okruhu se problémy liší. V Melbourne a v Bahrajnu na tom byly špatně zadní pneumatiky. Čím měkčí pneumatiky, tím hůře. A oběma vadí samozřejmě také vyšší teploty. 

Red Bull, Force India a Sauber jsou opakem. Je pro ně těžké dostat pneumatiky do správného okna. Více méně to jde jen ve dvou případech: při vysokých teplotách a s nejměkčí směsí. Pomáhá také přítomnost rychlých zatáček na začátku kola. 

Tvrdým oříškem je také zahřívací kolo v kvalifikaci. Pokud je jezdec moc pomalý nebo moc rychlý, je jeho kolo v podstatě ztraceno. Určitě si pamatujete na kritiku Maxe Verstappena na počínání Felipeho Massy, který mu právě závěr zahřívacího kola v poslední části bahrajnské kvalifikace pokazil.

U Haasu to vyřešili po svém a Grosjeana vyslali v kvalifikaci na trať v okamžiku, kdy tam byl úplně sám. 

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud