Výkonnost Sauberu C29 naplnila týmová očekávání

Nový vůz BMW Sauber byl v prvních letošních testech druhý nejrychlejší a podle technického ředitele týmu Willyho Rampfa je výkonnost v souladu s výsledky simulací. Spokojenost panuje se spolehlivostí.

Jste po prvním testu spokojení se spolehlivostí BMW Sauberu C29?
Willy Rampf: "Celkově můžeme být se spolehlivostí vozu spokojení. Během tří dnů jsme najeli více než 1000 kilometrů bez větších problémů. Samozřejmě musíme provést určité úpravy, ale proto tu testy jsou."

Je možné všechny tyto věci napravit před prvním závodem v Bahrajnu, nebo dokonce před příštím testem?
WR: "Většinu věcí budeme mít hotovou před dalšími testy v Jerezu. Není tu nic, z čeho bychom měli mít vážné obavy. Například zadní část krytu motoru byla spálená od výfukových plynů, takže pro ní použijeme jiný materiál."

Jak to vypadá s ohledem na výkonnost a konkurenceschopnost vozu?
WR: "Hodnotí se to ještě hůře než v předchozích letech. Vše, co můžeme říct, je, že náš vůz podává výkony podle očekávání, která jsme založili na simulacích a měřeních v aerodynamickém tunelu. Velké rozdíly v množství paliva znemožňují absolutní srovnání s vozy ostatních týmů."

Co vám jezdci řekli o chování C29?

WR: "Vyjádření jezdců byla obecně pozitivní na témata jako jsou stabilita při brzdění, trakce a reakce vozu s různým množstvím paliva."

Množství paliva ve voze, a tudíž i jeho hmotnost se budou v roce 2010 hodně měnit. Byl to problém při nastavení vozu?

WR: "Nenazval bych to problémem, ale určitě výzvou. Vozy budou jezdit s minimálním množstvím paliva v kvalifikaci a pak se do závodu postaví s plnou nádrží, ale změny v nastavení nebudou možné. Najít ten správný kompromis bude naprosto klíčové."

Co se změnilo v důsledku užších předních pneumatik?
WR: "Obecně vzato jsou jejich dopady menší, než jsme očekávali. Je zřejmé, že vozy mají větší sklon k nedotáčivosti, což se dá do určité míry kompenzovat posunutím hmotnosti dozadu a změnami v nastavení šasi."

Jaké jsou pracovní vztahy mezi jezdci a týmem?
WR: "Oba jezdci jsou v týmu noví, takže se teprve vzájemně poznáváme. Ale pracovní vztahy mezi jezdci a týmem začaly velmi dobře. U Pedra je vidět, že má díky velkým zkušenostem rozsáhlé technické znalosti, což je pro všechny zúčastněné velmi cenné. Kamuj se rychle orientuje, což znamená, že dokáže inženýrům poskytnout informace, které potřebují, aby pracovali na požadovaných změnách. Celkově vzato jezdci a inženýři už velmi produktivně spolupracují."

Doporučujeme

Články odjinud