Výkon motorů má ve formuli 1 stále velký význam, tvrdí Newey

Ale letos rozhodly spíše dvojité difuzory.
Vývoj motorů je ve formuli 1 zmrazený již tři roky, přesto pravidla dovolují určité drobné úpravy, v rámci kterých se konstruktérům daří zvyšovat výkon. Nejlépe si v tomto ohledu letos vedl Mercedes a podle designéra Red Bullu Adriana Neweyho to mělo nemalý význam.

Výkon motorů má podle něj stále velké dopady, protože i v současnosti lze dosahovat rozdílů, které se významně projeví v čase na kolo. Nejvíce patrné to bylo v Monze, kde vozy s motory Mercedes obsadily v kvalifikaci šest míst v první sedmičce.

"Vyšlo velmi jasně najevo, že my ostatní trochu zaostáváme," uvedl Newey pro Autosport. "Když si uvědomíte, že 1 % výkonu, neboli 7 koňských sil, znamená zhruba 0,13 sekundy na kolo, výkon motoru zůstává extrémně významným faktorem."

"Jsou tu neustálé dohady o výkonech motorů a byly tu slušné důkazy, že má jeden konstruktér náskok, a to náskok významný."

Red Bull Racing používá ve svých vozech motory Renault, které ho potrápily především v oblasti spolehlivosti. Před začátkem sezóny umožnila FIA Renaultu, aby výkon svého agregátu dorovnal na úroveň ostatních, protože významně ztrácel.

Podle Neweyho však měly pro výsledek letošní sezóny ještě větší význam dvojité difuzory. Od začátku roku je měly jen týmy Brawn GP, Toyota a Williams, ostatní stáje je musely po verdiktu odvolacího soudu dohánět.

Red Bull Racing nasadil první verzi svého nového difuzoru v Monaku, ale teprve až ve Velké Británii se mu podařilo ho upravit tak, aby přinesl předpokládané výsledky.

"Kdyby šampionát začal ve chvíli, kdy jsme měli formu jako v Silverstonu, byli bychom na tom dobře," uvedl Newey. "Ale náskok, který si na nás vytvořil Brawn od začátku sezóny, bylo strašně těžké překonat."

"Bylo trochu frustrující, že nám nohy podrazily technické regule, ale to je samotná podstata formule 1 a nemá smysl si na to stěžovat."
Diskuze (117) Další článek: Loic Bigois z Brawnu GP získal cenu pro aerodynamika roku
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.