Daniel Ricciardo vyhrál Velkou cenu Monaka 2018 přestože měl problémy se svou pohonnou jednotkou.
Na jiné trati by patrně Ricciardo dojel poslední. V Monaku se ale nedalo příliš předjíždět, takže Ricciardo zafungoval jako špunt.
Podle Hornera ztratil Ricciardo kvůli problému s MGU-K až 25 % výkonu motoru. Kvůli tomu ani nemohl jít na sedmý rychlostní stupeň. Výkonnostně se tam prostě nedostal.
Problémy měl ale Australan také s brzdami, protože MGU-K je napájen ze zadního systému brake-by-wire. Když selže, je to ztráta 160 koní, ale také větší nápor na brzdy, které se mohou přehřát. Kromě toho se jezdec musí spoléhat více na výkon ze spalovacího motoru, takže má i větší spotřebu paliva.
„Bylo to neuvěřitelné,“ řekl Horner. „Nemohl tento závod, tento víkend vzdát. Byl nejrychlejší v každé relaci.“
„Po 17, 18 kolech ztratil MGU-K a to je 2,5 sekundy na kolo. Poté se teploty brzd vymknou kontrole... palivo, pneumatiky, to vše zvládl, jako by byl na nedělní odpolední vyjížďce. Tým mi řekl, že po jednom, dvou kolech budeme muset odstavit vůz. Řekl jsem jim, že vedeme Velkou cenu Monaka a budeme pokračovat.“
Foto: Getty Images / Charles Coates