Výkon, brzdy, palivo. Ricciardo podle Hornera ztrácel 2,5 s na kolo

Daniel Ricciardo vyhrál Velkou cenu Monaka 2018 přestože měl problémy se svou pohonnou jednotkou.
Výkon, brzdy, palivo. Ricciardo podle Hornera ztrácel 2,5 s na kolo

Na jiné trati by patrně Ricciardo dojel poslední. V Monaku se ale nedalo příliš předjíždět, takže Ricciardo zafungoval jako špunt.

Podle Hornera ztratil Ricciardo kvůli problému s MGU-K až 25 % výkonu motoru. Kvůli tomu ani nemohl jít na sedmý rychlostní stupeň. Výkonnostně se tam prostě nedostal.

Ricciardo si pro vítězství v Monaku dojel jen se šesti převodovými stupni

Ricciardo si pro vítězství v Monaku dojel jen se šesti převodovými stupni

Problémy měl ale Australan také s brzdami, protože MGU-K je napájen ze zadního systému brake-by-wire. Když selže, je to ztráta 160 koní, ale také větší nápor na brzdy, které se mohou přehřát. Kromě toho se jezdec musí spoléhat více na výkon ze spalovacího motoru, takže má i větší spotřebu paliva.

„Bylo to neuvěřitelné,“ řekl Horner. „Nemohl tento závod, tento víkend vzdát. Byl nejrychlejší v každé relaci.“

Technika: Brzdy monopostu F1

Technika: Brzdy monopostu F1

„Po 17, 18 kolech ztratil MGU-K a to je 2,5 sekundy na kolo. Poté se teploty brzd vymknou kontrole... palivo, pneumatiky, to vše zvládl, jako by byl na nedělní odpolední vyjížďce. Tým mi řekl, že po jednom, dvou kolech budeme muset odstavit vůz. Řekl jsem jim, že vedeme Velkou cenu Monaka a budeme pokračovat.“

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (5) Další článek: Indy 500: Will Power poprvé v kariéře ovládl „starou cihelnu“, Patrick bourala
10:45 | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.
12. října | Asi není překvapením, že Carmen Jordá je vznikem W série nadšená...
11. října | Změny pravidel pro rok 2019 (přední a zadní křídlo) mohou podle Wolffa změnit rozložení sil.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10