Výkon až později: Hornera slova Renaultu moc nepotěšila

Výkon až později: Hornera slova Renaultu moc nepotěšila

Renault řekl, že se v první fázi sezóny soustředí na spolehlivost. Zvýšení výkonu oproti loňskému roku dodá až motor číslo 2.

Vzhledem k omezenému počtu motorů lze očekávat, že druhý motor nasadí týmy až někde okolo Španělska ale spíše ještě později.

Renault a také Honda se nyní soustředí především na spolehlivost. Výkon bude navýšen až druhým motorem. 

Christian Horner vyjádřil své obavy. Mercedes se totiž nedávno pochlubil, že na dynamometru překonal hranici 1000 koní. Otázkou je, jaký je reálný výkon pohonné jednotky Mercedesu na trati. Renault uvádí, že v jeho případě je to „více než 950 koní“.

„Pokud jsou čísla, která Mercedes uvedl, skutečná, pak se rozdíl jen navýší,“ řekl Horner pro Motorsport.com.

„Renault má svůj vlastní tým, mají své vlastní požadavky, které potřebují splnit. Spolehlivost byla pro Renault v zimě velkou prioritou.“

„Dokončili více kilometrů než v dosavadní éře V6. Do začátku roku vstupují lépe připraveni a doufejme, že to umožní se soustředit na výkonnost.“

Hodně se spekuluje, že by se Red Bull a Renault mohli na konci letošní sezóny rozejít. Red Bull by pak přešel k Hondě. Horner přiznal, že situaci v Toro Rosso budou sledovat, ale současně je zcela reálné, že zůstanou u Renaultu.

Renault nám dává stejný motor

FIA před pár dny přijala novou technickou směrnici, která by měla zajistit, že zákazníci dostanou stejnou pohonnou jednotku, jakou používá tovární tým.

Horner řekl, že Renaultu v tomto vždy věřil. „Máme jiného dodavatele pohonných hmot a oleje, ale o produktu, který jsme dostali od Renaultu, jsme nikdy nepochybovali.“ 

Na dotaz, na jakého výrobce by mohla směrnice směřovat, reagoval: „Nevím, pracujeme se stejným dodavatelem již 10 let. Myslím, že si zajdu promluvit s Claire Williamsovou.“

Foto: Getty Images / Patrik Lundin 

Doporučujeme

Články odjinud