Výjezd z boxů je v Abú Zabí unikátní, ale nebezpečný by být neměl

Před návratem na trať musí jezdci projet tunelem.
Okruh Yas Marina v Abú Zabí je v mnoha ohledech unikátní, jezdcům mimo jiné nabídne nezvyklý výjezd z boxové uličky, který vede tunelem pod tratí. Podle Davida Coultharda, který si trať vyzkoušel, je to nevhodné řešení, ale nebezpečné by být nemělo.

"Dá se o tom říct, že to bude náročné, ale jde o to, že je to tak trochu hloupé," řekl o řešení výjezdu z boxové uličky bývalý skotský pilot. "Má šířku jednoho vozu a do tunelu vede pravoúhlá levotočivá zatáčka, která se nachází za horizontem. Je to jedna z těch věcí - FIA určuje množství únikových zón všude kolem trati, ale nestanoví, jak má vypadat vjezd a výjezd z boxů."

Nebezpečné situace by podle Coultharda mohly vznikat, kdyby se jezdci snažili získat na výjezdu z boxů čas. Pravděpodobnější ale je, že si všichni rychle uvědomí hrozící nebezpečí a raději pojedou opatrně.

"Mohlo by tam dojít k nehodě? Ano. Dojde k ní? Asi ne. Kdybyste to (výjezd z boxů) nacvičovali celý den, asi se tam dá získat půl sekundy. Ale bude půlsekunda znamenat rozdíl mezi vítězstvím a prohrou v Grand Prix?"

"Pokud by to bylo velmi vyrovnané, tak by mohla, ale asi k tomu nedojde. Takže asi převládne opatrnost. Já sám jsem v začátcích své kariéry zjistil, jak drahý může být vjezd nebo výjezd z boxů! Tu chybu jsem udělal jen jednou."

Boxovou uličku a její výjezd si detailně prohlédl také manažer týmu Force India Andy Stevenson.

"Hodně se o něm hovoří, protože je jiný, ale na místě je vidět, že to takový problém nebude. Trochu potíže by ale mohla působit odlišná teplota trati, protože v tunelu bude jiná. Ale myslím, že to moc velký problém nebude," řekl.

"Brazílie má nebezpečný výjezd z boxů, když tam jedete naplno, vybouráte se. Takže jezdci musí k tunelu v Abú Zabí přistoupit stejným způsobem. Pokud někdo narazí do bariéry, je tam jeřáb, který může vůz odstranit."

"Na tom místě je trať široká osm metrů, je tam hodně prostoru. Auta se vrací zpět na trať ve vysoké rychlosti za bezpečných okolností, s tímto záměrem to také bylo navrženo. Určitě je to díky tomu naprosto originální. Pokud by tam nebyl tunel, nikdo by si nekladl otázky. Myslím, že jde jen o to, že ta věc má střechu a vyvolává trochu klaustrofobické pocity!"
Další článek: Räikkönen se chce s Ferrari rozloučit třetím místem v šampionátu