Vyhrát Le Mans by bylo hezké, říká Montoya, který pokukuje po trojkoruně

Juan Pablo Montoya je v současnosti druhým pilotem, který je jen krůček od zisku trojkoruny motorsportu. Zatímco Fernandu Alonsovi chybí vítězství v Indianapolis, Kolumbijec potřebuje triumfovat v Le Mans.
Vyhrát Le Mans by bylo hezké, říká Montoya, který pokukuje po trojkoruně

Čtyřiačtyřicetiletý bývalý pilot formule 1 Juan Pablo Montoya během své bohaté kariéry vyhrál dvakrát 500 mil Indianapolis a jednou se radoval z vítězství i ve Velké ceně Monaka formule 1. K zisku prestižní trojkoruny motorsportu, kterou v historii zkompletoval jen Graham Hill, tak potřebuje ještě celkový triumf na okruhu La Sarthe u francouzského Le Mans.

Montoya se nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky zúčastnil poprvé v roce 2018 ve třídě LMP 2, kdy se střídal za volantem vozu Ligier JS P217 Gibson týmu United Autosports. Spolu s se Švýcarem Hugem de Sadeleerem a Američanem Willem Owenem tehdy získal třetí místo v rámci kategorie a sedmou pozici v celkovém pořadí.

O tomto víkendu se kolumbijský závodník zúčastní virtuálního Le Mans a na okruh La Sarthe by se rád vrátil i ve skutečnosti. A comeback určitě není bez šance, Montoya totiž aktuálně závodní za tým Rogera Penskeho v zámořském šampionátu sportovních vozů IMSA WeatherTech SportsCar Championship s prototypem Acura. Pokud by chtěl Kolumbijec vyhrát Le Mans v absolutním pořadí, musel by se závodu zúčastnit právě se sportovním prototypem a tady mu do karet hrají dva fakty: od roku 2022 budou o celkový triumf ve francouzské čtyřiadvacetihodinovce bojovat nové prototypy LMDh, které v IMSA WSC nahradí současné vozy DPi a tým Penske Racing má dlouhodobý zájem startovat v Le Mans v kategorii, která by umožňovala boj o první místo v absolutním pořadí. Montoya je tedy ve „správné“ stáji.

„Myslím si, že s hybridním motorem a celým novým balíčkem by to byla velká zábava, když bychom dostali tu příležitost,“ řekl Kolumbijec pro motorsport.com o chystaných pravidlech LMDh, která zavedou hybridní pohonné jednotky z mistrovství světa WEC i na zámořskou scénu.

„Bylo by vážně vzrušující přijet do Le Mans a mít šanci bojovat o celkové vítězství. A můžete mi věřit, že když by k tomu došlo, tak by přípravy vypadaly úplně jinak (v porovnání s virtuální verzí závodu, pozn. red.).“

„Chtěl bych vyhrát trojkorunu? Ano, ale ne kvůli tomu, že o to samé usiluje Fernando (Alonso).

„Pokusit se o to by bylo hezké, protože je Le Mans je opravdu pořádná událost. Je to jeden z těch velkých závodů.“

Juan Pablo Montoya se loni stal šampionem IMSA WSC společně s americkým týmovým kolegou Danem Cameronem. Letošní sezónu odstartoval čtvrtým místem ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, na které dosáhl ve spolupráci s Cameronem a Francouzem Simonem Pagenaudem.

Foto: Team Penske

Další článek: F1 pro letošní rok zrušila tradiční formát předávání trofejí na stupních vítězů

Témata článku: , , ,

Aktuality

18:27 | Letošní vůz McLarenu ponese název MCL60.. připomene 60. výročí značky. 
7. února | Turečtí fanoušci formule 1 během streamu na Twitteru vybrali 100 tisíc lir (120 tisíc korun) na podporu oblastí zasažených zemětřesením. Mercedes (automobilka) posílá milion euro. 
7. února | Mercedes a Aston Martin testují v Jerezu pro Pirelli. Video... 
7. února | Ferrari představí svůj vůz za týden. Jmenovat se bude Ferrari SF-23. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února