Výfuky Red Bullu jsou předmětem polemiky, konečné slovo bude mít FIA

Red Bull nasadil na poslední dva dny v Barceloně řešení výfuků, které je podle některých ostatních týmů na hranici pravidel. Úřadující mistři světa jsou pochopitelně přesvědčeni, že je vše v pořádku.
Výfuky Red Bullu jsou předmětem polemiky, konečné slovo bude mít FIA

FIA chce minimalizovat vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozů, proto v pravidlech přesně vymezila, jakým směrem můžou být koncovky výfuků natočené. Týmy se však snaží plyny směrovat pomocí tvarů karoserie za výfuky a něco takového dělá i Red Bull.

Inovovaný monopost RB8 měl v Barceloně koncovky výfuků posunuté dopředu a karoserie směrovala výfukové plyny do spodní části vozu, přičemž otvory v podlaze naznačovaly, že se Red Bull snaží plyny znovu využít v difuzoru.

"My věříme, že vyhovujeme pravidlům," namítl šéf Red Bullu Christian Horner v rozhovoru pro Autosport. "Nakonec je to záležitost pro techniky FIA, protože oni o tom vědí víc. Ostatní týmy to vidí maximálně na fotografiích, FIA se k vozům dostane přímo."

Žádný z konkurentů přímo neprotestoval a Ferrari se dokonce pokoušelo o něco podobného. "Jde o to, co je považováno za zpětné foukání výfukových plynů (do karoserie), a to je otázka na Charlieho (Whitinga - technický delegát FIA)," vysvětloval technický ředitel Ferrari Pat Fry.

"Myslím, že je to ta správná cesta. My jsme to zkusili, ale nevydařilo se nám to. Bylo zřejmé, že problémy, které máme, bychom nestihli vyřešit nejméně pro první čtyři závody, takže proto jsme museli udělat krok zpět a vrátit se k původnímu řešení."

"Myslím, že je to cesta, jak ze současných pravidel dostat co nejvíce přítlaku. Samozřejmě bude záležet na interpretaci Charlieho, takže se tím budeme dál zabývat. Jsem si jistý, že celá boxová ulička také."

Hodnotit řešení Red Bullu z pohledu pravidel si netroufá ani Williams. "U těchto věcí není na mně, abych posuzoval jejich legalitu," uvedl provozní šéfinženýr Mark Gillan. "Je to na daném týmu a FIA. Mají zajímavé řešení a my se na něj určitě podíváme. Všechny týmy jdou až na to, co považují za hranu pravidel, pokud jim to přinese výkonnost."

Další článek: Shrnutí zimních testů: tipujeme favority úvodu sezóny

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10