Výfuky Red Bullu jsou předmětem polemiky, konečné slovo bude mít FIA

Red Bull nasadil na poslední dva dny v Barceloně řešení výfuků, které je podle některých ostatních týmů na hranici pravidel. Úřadující mistři světa jsou pochopitelně přesvědčeni, že je vše v pořádku.
Výfuky Red Bullu jsou předmětem polemiky, konečné slovo bude mít FIA

FIA chce minimalizovat vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozů, proto v pravidlech přesně vymezila, jakým směrem můžou být koncovky výfuků natočené. Týmy se však snaží plyny směrovat pomocí tvarů karoserie za výfuky a něco takového dělá i Red Bull.

Inovovaný monopost RB8 měl v Barceloně koncovky výfuků posunuté dopředu a karoserie směrovala výfukové plyny do spodní části vozu, přičemž otvory v podlaze naznačovaly, že se Red Bull snaží plyny znovu využít v difuzoru.

"My věříme, že vyhovujeme pravidlům," namítl šéf Red Bullu Christian Horner v rozhovoru pro Autosport. "Nakonec je to záležitost pro techniky FIA, protože oni o tom vědí víc. Ostatní týmy to vidí maximálně na fotografiích, FIA se k vozům dostane přímo."

Žádný z konkurentů přímo neprotestoval a Ferrari se dokonce pokoušelo o něco podobného. "Jde o to, co je považováno za zpětné foukání výfukových plynů (do karoserie), a to je otázka na Charlieho (Whitinga - technický delegát FIA)," vysvětloval technický ředitel Ferrari Pat Fry.

"Myslím, že je to ta správná cesta. My jsme to zkusili, ale nevydařilo se nám to. Bylo zřejmé, že problémy, které máme, bychom nestihli vyřešit nejméně pro první čtyři závody, takže proto jsme museli udělat krok zpět a vrátit se k původnímu řešení."

"Myslím, že je to cesta, jak ze současných pravidel dostat co nejvíce přítlaku. Samozřejmě bude záležet na interpretaci Charlieho, takže se tím budeme dál zabývat. Jsem si jistý, že celá boxová ulička také."

Hodnotit řešení Red Bullu z pohledu pravidel si netroufá ani Williams. "U těchto věcí není na mně, abych posuzoval jejich legalitu," uvedl provozní šéfinženýr Mark Gillan. "Je to na daném týmu a FIA. Mají zajímavé řešení a my se na něj určitě podíváme. Všechny týmy jdou až na to, co považují za hranu pravidel, pokud jim to přinese výkonnost."

Další článek: Shrnutí zimních testů: tipujeme favority úvodu sezóny

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“