Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren

Nový McLaren MP4-26 se ukázal s víceméně tradičním řešením výfuků a nenaplnil tak spekulace, podle kterých měl mít podobný koncept jako Renault. To se ale může brzy změnit.
Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren

Výfuky Renaultu R31 směřují dopředu před bočnice, aby zásobovaly podlahu větším množstvím vzduchu a pomáhaly jí generovat větší přítlak. Na všech ostatních doposud představených letošních monopostech míří výfuky dozadu, zatím.

"Nikoho, kdo byl ve formuli 1 loni, nepřekvapuje, že se systém výfuků významně podílí na výkonnosti vozu," řekl šéfinženýr McLarenu Tim Goss. "Také nepřekvapí nebo nešokuje, že s řešením výfuků, které máme na voze dnes, nemáme v úmyslu testovat nebo závodit. Na ostatních vozech a tom našem se začnou objevovat jiná řešení."

Týmy se snaží dohánět ztráty způsobené zákazem dvojitých difuzorů všemi způsoby, a proto věnovaly zvláštní pozornost zádi vozu a vzduchu, který na ní směřuje. McLaren se rozhodl pro zavěšení zadních kol s tažnou tyčí (pull-rod), které před dvěma roky vrátil do formule 1 Red Bull.

"Pull-rod máme primárně kvůli požadavkům aerodynamiky na zádi vozu," vysvětloval Goss. "Vyhodnotili jsme obě řešení a podívali se, co by nám přinesl push-rod. Podívali jsme se na pozici tyče zavěšení v zadní části a na požadavky aerodynamiky, přičemž nám řešení pull-rod vyšlo jako lepší."

Diskuze (53) Další článek: Prezentace McLarenu MP4-26
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.