Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren

Nový McLaren MP4-26 se ukázal s víceméně tradičním řešením výfuků a nenaplnil tak spekulace, podle kterých měl mít podobný koncept jako Renault. To se ale může brzy změnit.
Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren

Výfuky Renaultu R31 směřují dopředu před bočnice, aby zásobovaly podlahu větším množstvím vzduchu a pomáhaly jí generovat větší přítlak. Na všech ostatních doposud představených letošních monopostech míří výfuky dozadu, zatím.

"Nikoho, kdo byl ve formuli 1 loni, nepřekvapuje, že se systém výfuků významně podílí na výkonnosti vozu," řekl šéfinženýr McLarenu Tim Goss. "Také nepřekvapí nebo nešokuje, že s řešením výfuků, které máme na voze dnes, nemáme v úmyslu testovat nebo závodit. Na ostatních vozech a tom našem se začnou objevovat jiná řešení."

Týmy se snaží dohánět ztráty způsobené zákazem dvojitých difuzorů všemi způsoby, a proto věnovaly zvláštní pozornost zádi vozu a vzduchu, který na ní směřuje. McLaren se rozhodl pro zavěšení zadních kol s tažnou tyčí (pull-rod), které před dvěma roky vrátil do formule 1 Red Bull.

"Pull-rod máme primárně kvůli požadavkům aerodynamiky na zádi vozu," vysvětloval Goss. "Vyhodnotili jsme obě řešení a podívali se, co by nám přinesl push-rod. Podívali jsme se na pozici tyče zavěšení v zadní části a na požadavky aerodynamiky, přičemž nám řešení pull-rod vyšlo jako lepší."

Diskuze (53) Další článek: Prezentace McLarenu MP4-26
10:18 | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
9:04 | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.
13. srpna | Stále více se objevují spekulace, že Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari.
7. srpna | McLaren popřel, že by Mansour Ojjeh opouštěl firmu. Informaci přinesl The Independent.