Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren

Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren

Nový McLaren MP4-26 se ukázal s víceméně tradičním řešením výfuků a nenaplnil tak spekulace, podle kterých měl mít podobný koncept jako Renault. To se ale může brzy změnit.

Výfuky Renaultu R31 směřují dopředu před bočnice, aby zásobovaly podlahu větším množstvím vzduchu a pomáhaly jí generovat větší přítlak. Na všech ostatních doposud představených letošních monopostech míří výfuky dozadu, zatím.

"Nikoho, kdo byl ve formuli 1 loni, nepřekvapuje, že se systém výfuků významně podílí na výkonnosti vozu," řekl šéfinženýr McLarenu Tim Goss. "Také nepřekvapí nebo nešokuje, že s řešením výfuků, které máme na voze dnes, nemáme v úmyslu testovat nebo závodit. Na ostatních vozech a tom našem se začnou objevovat jiná řešení."

Týmy se snaží dohánět ztráty způsobené zákazem dvojitých difuzorů všemi způsoby, a proto věnovaly zvláštní pozornost zádi vozu a vzduchu, který na ní směřuje. McLaren se rozhodl pro zavěšení zadních kol s tažnou tyčí (pull-rod), které před dvěma roky vrátil do formule 1 Red Bull.

"Pull-rod máme primárně kvůli požadavkům aerodynamiky na zádi vozu," vysvětloval Goss. "Vyhodnotili jsme obě řešení a podívali se, co by nám přinesl push-rod. Podívali jsme se na pozici tyče zavěšení v zadní části a na požadavky aerodynamiky, přičemž nám řešení pull-rod vyšlo jako lepší."

Doporučujeme

Články odjinud