Výfuky McLarenu směřují také dopředu, ale jinak než u Renaultu

McLaren dnes v Jerezu poprvé vyjel se svým letošním vozem MP4-26 a potvrdil, že konfigurace výfuků představená v Berlíně nebyla ta, s kterou bude testovat.
Výfuky McLarenu směřují také dopředu, ale jinak než u Renaultu

Netradiční koncepci výfuků představil jako první Renault minulý týden během testů ve Valencii. Koncovky jeho výfuků směřují před bočnice, jsou umístěné v jejich spodní části. Výfukové plyny tak může využívat podlaha vozu ke generování většího přítlaku.

S podobným řešením se dnes ukázal McLaren v Jerezu. Jako první našel koncovky výfuků MP4-26 Auto Motor und Sport, ukázal je na této fotce. Ta zachycuje detail přední části vozu pod kokpitem (viz. obrázek nahoře), vlevo od červené šipky jsou bočnice, v pravém dolním rohu je vidět kousek přední pneumatiky.

Inženýři McLarenu už během berlínské prezentace potvrdili, že využití výfukových plynů pro aerodynamiku vozu bude v letošní sezóně jedním z důležitých prvků výkonnosti. Očekává se, že další týmy budou Renault a McLaren v této koncepci následovat.

Diskuze (49) Další článek: Ferrari přejmenovalo svůj letošní monopost na F150th Italia
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10