Výfuky McLarenu směřují také dopředu, ale jinak než u Renaultu

McLaren dnes v Jerezu poprvé vyjel se svým letošním vozem MP4-26 a potvrdil, že konfigurace výfuků představená v Berlíně nebyla ta, s kterou bude testovat.
Výfuky McLarenu směřují také dopředu, ale jinak než u Renaultu

Netradiční koncepci výfuků představil jako první Renault minulý týden během testů ve Valencii. Koncovky jeho výfuků směřují před bočnice, jsou umístěné v jejich spodní části. Výfukové plyny tak může využívat podlaha vozu ke generování většího přítlaku.

S podobným řešením se dnes ukázal McLaren v Jerezu. Jako první našel koncovky výfuků MP4-26 Auto Motor und Sport, ukázal je na této fotce. Ta zachycuje detail přední části vozu pod kokpitem (viz. obrázek nahoře), vlevo od červené šipky jsou bočnice, v pravém dolním rohu je vidět kousek přední pneumatiky.

Inženýři McLarenu už během berlínské prezentace potvrdili, že využití výfukových plynů pro aerodynamiku vozu bude v letošní sezóně jedním z důležitých prvků výkonnosti. Očekává se, že další týmy budou Renault a McLaren v této koncepci následovat.

Diskuze (49) Další článek: Ferrari přejmenovalo svůj letošní monopost na F150th Italia
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10