Formule 1 pospíchá s výběrem dodavatele pneumatik pro příští sezónu. Michelin si klade několik podmínek, zatímco se mu poněkud nečekaně objevila konkurence v podobě nenáročného Avonu.
Současný jednotný dodavatel pneumatik Bridgestone na konci sezóny odejde. Nahradit by ho mohl Michelin, který ve formuli 1 působil naposledy v roce 2006. Ale Francouzi mají několik poměrně zásadních podmínek: chtějí konkurenci mezi dodavateli pneumatik, přechod na 18palcové pneumatiky, lepší možnosti propagace a jasné vazby na životní prostředí. Podle některých zdrojů chějí za své pneumatiky také inkasovat peníze.
Na druhé straně nyní stojí s podporou Bernieho Ecclestona americký výrobce Cooper Avon, jenž sice ve formuli 1 také působil, ale naposledy v roce 1981. Ten by údajně mohl využít techniky Bridgestonu, aby týmům zajistil servis, na který jsou zvyklé. Avon by si podle všeho navíc nekladl žádné zvláštní podmínky, tedy nepožaduje konkurenci ani změnu rozměrů, zůstal by u současných třináctipalcových pneumatik.
Týmy považují za důležitá dvě kriteria. Za pneumatiky nechtějí platit a nepřejí si návrat války dodavatelů. "Ano, pneumatiky zadarmo, ale myslím, že ještě důležitější je, abychom měli jen jednoho dodavatele," uvedl v Šanghaji Peter Sauber. Šéf týmu z Hinwilu odpovídal na otázku, zda preferuje velkého dodavatele nebo levné pneumatiky.
Stejnou otázku dostali také Colin Kolles z HRT, Eric Bouiller z Renaultu a Adam Parr z Williamsu. Ti se shodli, že kriterium nulové ceny je velmi důležité. "Myslím, že je na světě tak půl tuctu společností, které by nám mohly dodávat kvalitní pneumatiky, jež by nabídly dobrou podívanou a byly bezpečné," vysvětloval Parr.
"Všechno jsou to podle mě dobré společnosti, renomované značky, a je naprosto klíčové, abychom uzavřeli dobrou smlouvu, což znamená pneumatiky pro týmy zadarmo. Za druhé to musí být pro všechny stejné ve všech aspektech, protože prostě není možné, aby se některým týmům dostávalo jiného přístupu než ostatním. Takže nás čeká práce."
"Naštěstí máme Bernieho (Ecclestona), jenž byl požádán Komisí F1, aby našel dodavatele a vyjednal smlouvu. Nikdo pro takový úkol není vybaven lépe než on, takže jsem si jistý, že získáme to, co potřebujeme."
Zdá se tedy, že díky podpoře Bernieho Ecclestona a odporu týmů ke konkurenci pneumatikářů a placeným pneumatikám jsou šance Avonu vůči Michelinu nezanedbatelné. Rozhodnutí by chtěly týmy znát kolem GP Španělska.