Vůz Toro Rosso není kopií auta Red Bullu Racing, říká Ascanelli

Kvůli motoru Ferrari mají ve Faenze hodně práce s úpravami.

Tým Toro Rosso bývá často obviňován z pouhého přebírání vozů, které postavil Red Bull Technology a které jsou primárně určeny pro tým Red Bull Racing. Technický ředitel Toro Rosso Giorgio Ascanelli však vysvětlil, že kvůli motoru Ferrari jsou mezi STR4 a RB5 relativně velké rozdíly.

"Red Bull Technology odvádí velmi významnou práci tím, že určí klíčové vlastnosti vozu: délku, rozvor, rozložení hmotnosti a celkové rozměry. Nicméně, každý vůz F1 je sestaven kolem svého motoru a na základě požadavků jezdců. Jelikož máme jiný motor než naše sesterská stáj, máme jiný palivový systém a nádrž. Proto je náš vůz zcela odlišný od vozu Red Bullu a navrhli jsme ho sami," řekl Ascanelli.

Toro Rosso používá motory Ferrari, zatímco Red Bull Racing spojil síly s Renaultem. Odlišné agregáty mají podle Ascanelliho rozsáhlé dopady.

"Dále jsou odlišné systémy chlazení a mazání motoru. Každý motor se jinak zahřívá a má jiné provozní teploty, vzhledem k použitým materiálům. Liší se také přípustné odchylky při konstrukci motoru, které jsou nastaveny tak, aby motor co nejlépe fungoval v určitém teplotním rozsahu. To samo o sobě určuje, jaké budou chladiče a interní aerodynamika vozu. To má dopady na celkovou aerodynamiku a tuto práci také děláme ve Faenze."

"Motor je spojen s převodovkou a spojkou. Zapojení spojky je také zcela odlišné u obou vozů. Dokonce samotná spojka je jiná. Instalaci spojky a převodovky provádíme také ve Faenze. Uchycení je zcela jiné a technologie se liší od těch, které Red Bull Technology dodává Red Bullu Racing. To samé platí pro chladiče, hydraulické a elektronické systémy," vysvětlil Ascanelli.

Ve Faenze však u Toro Rosso pracuje v oddělení designu pouhých dvanáct lidí, takže se v této oblasti nemůže srovnávat s ostatními. Tým vyrábí celý vůz téměř sám, k tomu využívá více než 14 tisíc technických nákresů. Ještě loňské šasi STR3 stavěla firma Carbotec v Rakousku, zatímco to letošní bylo již vyprodukováno v továrně týmu.

Následující obrázky poskytují srovnání Red Bullu RB5 (vlevo) a Toro Rosso STR4 (vpravo).

  

  

Doporučujeme

Články odjinud