Vůz s označením RB17 nebude, prozradil Horner. Favoritem je letos Mercedes

Podaří se Red Bullu letos porazit Mercedes? Podle Hornera je favoritem opět soupeř.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Vůz s označením RB17 nebude, prozradil Horner. Favoritem je letos Mercedes | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Red Bull vloni na Mercedes nestačil, ale sezónu zakončil dobře. V Abú Dhabí vyhrál Max Verstappen a to poměrně jednoznačně.

„Otázkou je, jak hluboko pod plným potenciálem mercedesy byly a jaký byl účinek nutnosti snížit výkon kvůli problémům se spolehlivostí,“ zamyslel se Christian Horner pro Auto Motor und Sport.

Red Bull představil RB16B

Red Bull představil RB16B

„Vítězství pro nás bylo dobré, ale obávám se, že to také pomohlo Mercedes ještě více motivovat. Stále jsou favority. Vloni měli neuvěřitelné auto.“

Mercedes vloni přestal vyvíjet vůz po Belgii. Red Bull přivezl nové díly ještě do Bahrajnu. 

„Máme jinou filozofii. Vyvíjeli jsme auto tak dlouho, protože spousta dílů byla převzata z roku 2020. A chtěli jsme se z toho poučit pro rok 2021.“

„Je to poprvé, co přenášíme šasi do nové sezóny,“ řekl Horner. Podle něj je stejná i značná část dílů. „Proto je čestnější pojmenovat vůz RB16. Další vůz pro rok 2022 bude RB18. Vůz RB17 nikdy nebude.“

Nabízí se otázka, zda by tým výrazně přestavěl svůj vůz, pokud by to pravidla neomezovala. 

„Znáte inženýry. Pokud jim dovolíte něco změnit, udělají to. Pravděpodobně by se každý detail znovu optimalizoval. Pravidla tento proces poněkud omezila.“

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Týmy nyní čeká rozhodování, kolik zdrojů investují do letošní sezóny a kolik do té další.

„Skok do roku 2022 je už dost obtížný,“ řekl Horner. „Ještě více to zhoršuje rozpočtový strop, který ovlivňuje Mercedes, Ferrari i nás. Pokud investujete své peníze, musíte být velmi opatrní. Už nemáte luxus, že můžete investovat své peníze do dvou programů a pracovat souběžně na projektech pro roky 2021 a 2022.“

„Proces rozhodování o tom, jak rozdělit vaše zdroje, je zcela nový rozměr. Bude vzrušující sledovat, k jakým strategiím týmy směřují. Dopad na auto pro příští rok je mnohem větší, než je obvyklé, protože začínáme znovu od nuly.“

Další článek: Cítím bolavé bicepsy, říká nováček v IndyCar Grosjean

17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.
11:15 | Dnes a zítra pokračují testy 18palcových pneumatik. V Imole jezdí Mercedes. Za volantem je dnes Hamilton.
18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen