Splnění nárazových testů je jednou z podmínek, kterou Hispania musela splnit, pokud se chce zúčastnit druhých testů v Barceloně.
Stěhování HRT do Španělska zapříčinilo, že tým musel začínat prakticky od začátku. Samo vedení HRT se netají s tím, že i letos jeho vozy budou patřit k outsiderům. Když HRT mělo na svých stránkách představit vůz F112, vyšlo najevo, že se jednalo pouze o vizualizaci nového vozu.
Původně chtělo HRT nové auto nasadit už do druhých předsezonních testů, avšak právě kvůli nesplnění bezpečnostních norem FIA nemohlo být puštěno na trať. Druhé barcelonské testy začnou ve čtvrtek. Pokud do nich HRT nenastoupí, bude to již třetí sezona v řadě, kdy se do sezony rozjede bez najetých testovacích kilometrů.
HRT se letos mimo problémů s vozem o pozornost stará také díky svému jezdeckému složení. Pilotem číslo jedna byl zvolen Pedro de la Rosa, což nahrává španělské image týmu. Druhým jezdcem je opět Ind Narajn Kartykejan. Věkový průměr této jezdecké dvojice je 38 let, což je ze všech stájí nejvyšší číslo.
Zprávu o dílčím úspěchu HRT první zveřejnil známý žurnalista Joe Saward.