Vůz F1 může rozhodit i obyčejná páska. Vandoorne by mohl vyprávět

Stoffel Vandoorne si poslední závod letošní sezóny příliš neužil. Měl problém s ovládáním svého vozu. McLaren prozradil, co bylo příčinou.
Vůz F1 může rozhodit i obyčejná páska. Vandoorne by mohl vyprávět

Stoffel Vandoorne po závodě řekl, že jeho vůz se choval jako rallye auto. Domníval se, že vůz byl poškozen.

Inspekce jeho vozu ale nakonec ukázala na něco jiného. Na jeho difuzoru byla přichycena černá páska. Tým takovou nepoužívá, takže nešlo o chybu mechaniků.

„Myslíme si, že Stoffel odjel celý závod s velkým kusem lepící pásky, která byla na difuzoru,“ uvedl Vandoornův inženýr Tom Stallard pro Motorsport.com. 

Páska měla na konci závodu 20 cm, ale během závodu byla nejspíše ještě větší. Podobné dvoupalcové pásky používají týmy při závodech cestovních vozů. 

„Myslíme si, že během závodu byla tato páska ještě větší (než zmíněných 20 cm). Zaznamenali jsme velkou ztrátu přítlaku, která odpovídala otevřenému DRS, ale byla konzistentní po celé kolo.“ 

„Ztráta na difuzoru byla navíc symetrická, ale po závodě byla páska jen na levé straně.“

„Okolo 22. kola se situace na difuzoru částečně zpravila a Stoffelovo tempo se zrychlilo. Myslíme si, že do tohoto okamžiku byla páska na obou stranách, ale pak se utrhla a byla jen vlevo. Odhaduji, že původní kus byl 50 cm dlouhý.“ 

Pásky a podivného chování Vandoornova vozu si během závodu všiml i Pierre Gasly. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (22) Další článek: Ve druhý den testů v Abú Dhabí byl nejrychlejší Vettel
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.