Vstupem do F1 to nekončí. Alpine chce znovu vyhrát Le Mans | Foto: Alpine

Foto: Alpine

Vstupem do F1 to nekončí. Alpine chce znovu vyhrát Le Mans

Že Renault pro sezonu 2021 přejmenuje svoji stáj ve formuli 1 na Alpine F1 Team už není žádné tajemství, ambice malé francouzské značky však přesahují hranice „královny motorsportu“. Alpine příští rok nastoupí ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC s prototypem třídy LMP 1 s jasným cílem – ovládnout slavné Le Mans.

V pondělí odstartoval týden, který o víkendu vyvrcholí 88. ročníkem 24 hodin Le Mans. Týden, který je tradičně vyhrazen pro velká oznámení ze strany automobilek týkající se budoucích plánů v motorsportu.

S velkou novinkou se hned zkraje letošního „Le Mans týdne“ vytasil francouzský Alpine. Malovýrobce sportovních vozů, kterého od roku 1973 vlastní Renault, oznámil, že do příští sezony světového vytrvalostního šampionátu WEC nastoupí s prototypem třídy LMP 1. Díky tomu bude moci celá stáj Signatech Alpine (tým, který se stará o závodní aktivity značky Alpine ve vytrvalostních závodech; pozn. red.) bojovat o titul vytrvalostních mistrů světa a také o triumf v Le Mans v absolutním pořadí.

Barvy Alpine dostane příští rok prototyp Rebellion R13 s motorem Gibson pod kapotou, který francouzský tým odkoupí od švýcarské stáje Rebellion Racing. Ta svůj závodní program ukončí po posledním závodě sezony WEC 2019/2020, kterým bude listopadová osmihodinovka v Bahrajnu. „Rebelové“ následně nabídnou odkup své závodní techniky a prvním zákazníkem se stane právě Alpine.

„Historie značky Alpine je plná výzev. V roce 2013 (kdy Alpine s vozem LMP 2 vstoupil do evropské Le Mans Series; pozn. red.) nám věřilo jen pár lidí. My jsme ale krok za krokem dokazovali, že se umíme vyvíjet a soupeřit na té nejvyšší úrovni,“ rozpovídal se pro Autosport šéf týmu Signatech Alpine Philippe Sinault.

„Nyní přichází další výzva, která je zároveň unikátní příležitostí. Budeme nováčky v nejvyšší kategorii a naším cílem bude znepříjemňovat život našim soupeřům,“ klade si nemalé cíle Sinault.

Alpine bude se starším vozem třídy LMP 1, který původně pro tým Rebellion Racing zkonstruovala jiná francouzská společnost Oreca, bojovat v nejvyšší třídě FIA WEC proti novým hypervozům Toyota, Glickenhaus a ByKolles. Výkonnostní rozdíly mezi staršími vozy LMP 1 bez hybridního pohonu a novými hypervozy bude smazávat balanční systém Balance of Performance.

Francouzský výrobce přechází do LMP 1 po pěti sezonách ve WEC strávených v LMP 2. V nižší kategorii sportovních prototypů Alpine vždy využíval šasi vyrobené Orecou (03, 05 a nyní 07), které z reklamních důvodů přejmenovával na Alpine.

Program s vozem LMP 1 ve WEC bude pouze roční a Alpine ho využije pro sběr zkušeností před stavbou vlastního závodního speciálu. Ten bude postaven buď podle od příští sezony platných technických regulí Le Mans Hypercar, nebo podle pravidel LMDh. Ta budou společná pro WEC i pro zámořský seriál IMSA WSC a v platnost vejdou pravděpodobně až v roce 2023.

Jedná se o druhé zásadní oznámení značky Alpine poté, co Renault potvrdil přejmenování své stáje formule 1 na Alpine F1 Team. Její barvy budou od příští sezony hájit Fernando Alonso a Esteban Ocon.

Alpine bude příští rok v Le Mans usilovat o zopakování celkového triumfu na trati La Sarthe z roku 1978, kdy s vozem Renault Alpine A442B zvítězila francouzská posádka Didier Pironi, Jean-Pierre Jaussaud.

Doporučujeme

Články odjinud