Všechny týmy ze středu pole dosáhly v Abú Zabí na body

Williams, Sauber, Force India i Toro Rosso - všechny tyto stáje si dnešními výkony na okruhu Yas Marina vylepšily svá bodová konta. Nejúspěšnější byl nakonec Williams, který dojel v první desítce s oběma vozy.
Všechny týmy ze středu pole dosáhly v Abú Zabí na body

Williams

Tým z Grove položil základní kámen k dnešnímu úspěchu již ve včerejší kvalifikaci. Tedy alespoň v případě Pastora Maldonada, jenž startoval ze třetího místa. V závodě si však Venezuelan nakonec o dvě příčky pohoršil, to když po problémech s KERSem projel cílem jako pátý. "Dnes jsme promarnili šanci na pódiové umístění, když jsme po první fázi za safety carem přišli o KERS. V autě bylo více potenciálu. Rychlost byla dobrá a na začátku jsem se dotahoval na Kimiho. Stále jsme dnes ale posbírali hodně bodů. Byl to skvělý závod. Uvnitř týmu se cítím velmi motivovaný. Teď potřebujeme udržet vůz na špičce, na poslední dva závody se těším," podotkl Maldonado. O poznání těžší to v Abú Zabí měl jeho týmový kolega Bruno Senna, který startoval až jako čtrnáctý. V první zatáčce se navíc Brazilec zamíchal do postartovní kolize, z níž vyvázl s poškozeným monopostem. Vzhledem k tomu tak byl v cíli se svým osmým místem spokojen: "Byl to velmi těžký víkend, nakonec ale měl sladkou příchuť. Měl jsem dobrý start, dostal jsem se do dobré pozice pro první zatáčku, poté spolu přede mnou několik vozů kolidovalo a (jeden z nich) mě zasáhl. Musel jsem teda znovu začít od nuly. My jsme ale měli dobrou rychlost, když jsme ji potřebovali, a získali jsme pro tým slušné body."  

Sauber

Kamuj Kobajaši předvedl na okruhu Yas Marina další ze svých povedených výkonů, když po startu z patnáctého místa projel pod šachovnicovou vlajkou jako šestý a týmu Sauber tak zajistil slušný bodový příděl. "Byl to velmi těžký závod a já jsem opravdu šťastný, že jsem byl schopný získat pro tým těch osm bodů. Bude velmi vzrušující bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů ve zbývajících dvou závodech. Dnes jsem naneštěstí nemohl využít veškerého výkonu, který v sobě vůz měl. Byl tu problém s podřazováním, který znamenal, že jsem nemohl řádně dobíjet KERS a neměl jsem k dispozici všechen ten výkon navíc. Na druhou stranu můj závod byl dobrý. Měl jsem dobrý start, zatímco tým odvedl skvělou práci, co se týče načasování, strategie a zastávky v boxech," pochvaloval si Kobajaši. Také se Sergiem Pérezem to v úvodních fázích závodu vypadlo dobře, v těch dalších se mu už ale tolik nedařilo. Po kolizi mezi ním a Grosjeanem a následné penalizaci stop and go dojel na patnáctém místě, tedy daleko za body. "V závodě jsme vypadali opravdu slušně a já měl dokonce pocit, že pódium by mohlo být možné. Po mé zastávce jsem se ale zasekl za Romainem Grosjeanem a Paulem di Restou. Nemohl jsem se s nimi vypořádat, protože jsem neměl dostatek rychlosti na rovinkách. Musel jsem hodně riskovat, abych je předjel, pak jsem ale naneštěstí kolidoval s lotusem a s mým závodem byl konec," litoval Mexičan.

Force India

Paul di Resta těžil především z dobré závodní rychlosti svého VJM05. V závodě totiž nejprve utrpěl defekt pravé zadní pneumatiky a následně se musel znovu probíjet celým startovním polem. Jeho snaha byla nakonec odměněna dvěma body za deváté místo. "Pro mě to byl celkem hektický závod, ale jsem šťastný, že odjíždím s nějakými body vzhledem k tomu, jak se závod vyvíjel. Nejsem si jistý, co se stalo při nájezdu do zatáčky jedna, protože jsem měl skvělý start a posunul jsem se před Nika (Hülkenberga), na výjezdu ze zatáčky jsem si ale okamžitě uvědomil, že mám defekt. To mě stálo hodně času, ale první výjezd safety caru mě vrátil zpět do hry. Chtěli jsme dojet do cíle, aniž bychom zastavili znovu. Já jsem se pohyboval na pátém místě, když ale na trať podruhé vyjel safety car, tým mě povolal do boxů pro čerstvé pneumatiky. V posledních fázích závodu byla naše výkonnost silná a já jsem se dostal před toro rossa, ale před Sennu jsem se už dostat nemohl," vysvětlil skotský jezdec. Pro Nika Hülkenberga závod skončil v podstatě ještě dřív, než pořádně začal. Mladý Němec z něj musel odstoupit po kolizi v první zatáčce. "Měl jsem docela špatný start a chabý nájezd do první zatáčky. Pak jsem se dostal do sevření vozů, které jely okolo mě. Myslím, že kolem mě byl můj týmový kolega, sauber a williams. Nebylo tam dostatek místa. Zkusil jsem se stáhnout, ale bylo příliš pozdě," posteskl si Hülkenberg.

Toro Rosso

Jeden bod na své konto si připsal také pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo, a to po startu ze šestnáctého místa. "Měl jsem dobrý start, ačkoliv jsem se krátce poté musel vyhýbat kolizi. Moje počáteční výkonnost byla celkem dobrá a já jsem tak mohl zůstat se Schumacherem, který jel na středních pneumatikách, zatímco já, stejně jako většina ostatních, jsem jel na měkké sadě. Nebyl jsem ale dostatečně blízko na to, abych ho předjel. V druhém stintu jsem pak na primární směsi měl trochu problémy s brzděním. Když na trať vyjel podruhé safety car, znovu jsme zajeli do boxů, což byla dobrá volba - původně jsme zvažovali jen jednu zastávku - nasazení nových měkkých a čerstvějších pneumatik znamenalo, že jsem měl dobrou rychlost až do konce závodu," řekl Ricciardo. Také Jean-Eric Vergne si v závodě o hodně míst polepšil, konkrétně o pět. V jeho případě to však na bodovanou desítku nestačilo. Mladý Francouz spatřil šachovnicový praporek jako dvanáctý v pořadí. "Závod jsem začínal o jedno místo za svým týmovým kolegou na startovním roštu a dokončil jsem ho dvě místa za ním. Jsem zklamaný tím, jak se pro mě Grand Prix vyvinula. Měl jsem dobrý start a s pomocí problémů ostatních jsem se během úvodního kola posunul ze sedmnáctého místa na dvanácté. Příkaz z boxové uličky zajet do boxů pro výměnu pneumatik dříve, než jsme plánovali, byl po výjezdu prvního safety caru správný. Každopádně, druhý výjezd safety caru nehrál v můj prospěch, takže to byl konec," doplnil Vergne. 

Další článek: GP Abú Zabí 2012 - neděle

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10