Všechny týmy meziročně zpomalily. Nejméně Ferrari

Mezi loňskou a letošní kvalifikací v Bahrajnu uplynulo 119 dní. Vloni jsme v Bahrajnu téměř končili sezónu, letos ji tam začínáme. To nabízí dobré srovnání změny výkonnosti vozů.
Foto: Getty Images / Lars Baron
Všechny týmy meziročně zpomalily. Nejméně Ferrari | Foto: Getty Images / Lars Baron

Není žádným překvapením, že všechny vozy meziročně zpomalily. Jedná se o důsledek změn pravidel, kvůli kterým týmy přišly o desetinu přítlaku. Vývojem ale tyto ztráty už dokázaly částečně vykompenzovat.

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Meziroční změna

  • Ferrari: +0,541 s
  • Alfa Romeo: + 1,217 s
  • Red Bull: + 1,319 s
  • AlphaTauri: +1,361 s
  • McLaren: +1,385 s
  • Alpine: +1,832 s
  • Williams: +2,022 s
  • Mercedes: +2,121 
  • Aston Martin: +2,279 s
  • Haas: +2,338 s

Nejméně zpomalilo Ferrari. Vloni se ani jeden z jezdců nedostal v Bahrajnu do třetí části kvalifikace, letos startuje Leclerc ze druhé řady.

Scuderia měla vloni problémy s výkonem své pohonné jednotky poté, co uzavřela tajnou dohodu s FIA. Letos mohla nasadit nový motor, který podle různých odhadů přidal rudým vozům nižší desítky koní (někde okolo 20). Kromě toho mohli v Maranellu postavili vůz s nižším odporem i lepší zadní částí ve srovnání s SF1000.

Dopad nových pravidel na vozy s nízkým sklonem: Aston mluví o sekundě, Hamilton o úmyslu

Dopad nových pravidel na vozy s nízkým sklonem: Aston mluví o sekundě, Hamilton o úmyslu

Lepší pohonná jednotka se nepochybně projevila také ve výkonu Alfy Romeo. Naopak Haas zpomalil ze všech týmů nejvíce. Tým vůz příliš nevyvíjel a navíc za něj jezdí nováčci.

Pole position bylo letos o 1,733 s pomalejší ve srovnání s loňským rokem. F1 se tak z tohoto pohledu vrátila v Bahrajnu přibližně na úroveň roku 2017.

Váš názor Další článek: Alonso v kvalifikaci nevěřil zadní části auta. S výsledkem je spokojený