Všechny piloty novějších týmů potkaly problémy, nejlépe dopadl Chilton

Chilton se předvedl hlavně kolizí s Maldonadem. Kromě něho se do cíle dostal také Giedo van der Garde. Jules Bianchi a Charles Pic šachovnicovou vlajku neviděli.
Všechny piloty novějších týmů potkaly problémy, nejlépe dopadl Chilton

Caterham

Charles Pic (nedojel): "Je samozřejmě zklamání, že pro mě závod skončil tak rychle. Navíc jsem docela dobře odstartoval a jel jsem patnáctý, před Gutiérrezem a hned za di Restou. Vypadá to, že odstoupení způsobila porucha převodovky. Plameny pocházejí z přehřátých výfuků. Na obrazovkách to popravdě vypadalo mnohem dramatičtěji než přímo v kokpitu. Cítil jsem problém a začal jsem odstavovat vůz. Jakmile jsem zastavil, vyvalilo se hodně kouře. Brzy ale bylo po všem a traťoví maršálové odvedli super práci. Podařilo se jim vůz rychle odstranit tak, že na trať nemusel safety car. Jak říkám, byla to škoda. Mohl to být povedený víkend. Vůz se choval dobře a fajn byla i úroveň opotřebování pneu. Teď nás čeká Kanada, kde bychom měli být schopni opět dokázat naši vzestupnou tendenci. S trochou štěstí by to mohlo dopadnout dobře."

Giedo van der Garde (15.): "Tak to byl fakt dost bláznivý závod. Dobře jsem odstartoval, pak do mě narazil Maldonado. Poničil jsem si podlahu a musel pro nový nos. Na trať jsem se vrátil poslední. Zdálo se, že bylo po závodě. V desátém kole jsem navíc přišel o KERS. Později se ho podařilo restartovat. Pak se stalo to, co je pro Monako typické. Massa se vyboural, na trať vyjel safety car a mohl jsem se dostat do stejného kola jako vedoucí jezdci. Myslel jsem si, že jsem nemohl mít větší smůlu. Nakonec to ale nebylo tak hrozné. Ve 45. kole jsem byl hned za Bianchim, Chiltonem a Maldonadem. 

Pořádně jsem neviděl, co se tam stalo. Restart mi ale dovolil začít znovu, z osmnácté pozice. Poté jsem na měkkých pneumatikách držel 17. pozici před Chiltonem. Za druhé fáze za zpomalovacím vozem jsem se po pitstopech několika soupeřů posunul na čtrnácté místo. Byl jsem hned za Bottasem a před Gutiérrezem, ale po třinácti kolech jsem měl zcela zničené pneumatiky. Chiltona jsem za sebe nedokázal udržet a dojel jsem patnáctý. Vzhledem k začátku závodu to dopadlo dobře, nicméně po sobotě jsme doufali v ještě lepší konec. Byla to pro nás další lekce."

Marussia

Jules Bianchi (nedojel): "Po perném začátku víkendu jsem doufal, že to v závodě bude lepší. Bohužel nám ale nebylo přáno. Na roštu jsem měl problém s elektronikou, nešla zařadit rychlost, a tak jsem musel startovat z boxů. V úvodních fázích závodu jsem se držel Maxe a doufal jsem, že při snaze chránit si pneumatiky se mi podaří dostat se dopředu. Po kolizi Maxe s Maldonadem mi ulomená bariéra poškodila příď vozu. Červené vlajky byly vyvěšeny zrovna v době, kdy jsem byl v boxech. Měl jsem štěstí, že jsem mohl pokračovat v závodě.

Pak už jsem se jen snažil o to, abych dojel do cíle, jenže mi praskla pravá přední brzda a v Ste. Dévote jsem narazil do bariéry. Je to škoda, ale hodně jsme se tu toho naučili, to je jasné."

Max Chilton (14.): "Z pozitivního výsledku závodu mám radost. Je to fajn konec složitého víkendu. Ke konci jsem musel jet naplno, abych měl jistotu, že si z Monaka něco odvezeme. Jsem moc rád, že se mi v předposledním kole podařilo předjet van der Gardeho. K incidentu s Pastorem - Esteban nedokázal dobrzdit do šikany a abych se mu vyhnul, musel jsem jet rovně. Nájezd do dvanácté zatáčky se rychle blížil. Věděl jsem, že byl někdo za mnou, ale ne vedle mě. Stewardi rozhodli o tom, že jsem dostal penalizaci. Toto rozhodnutí plně akceptuji.

Po závodě jsem se šel po dívat za Pastorem, abych se ujistil, že je v pořádku. Onen incident zapříčinil, že konec závodu nebyl zrovna jednoduchý, ale musel jsem se soustředit na to, abych získal co nejlepší výsledek pro tým."

Další článek: Maldonado je v pořádku, incident s Chiltonem bere sportovně

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00