Madrid bude za dva roky hostit grand prix. Ve španělském hlavním městě ale ještě ani nezačala stavba okruhu.
Městský, nebo permanentní? V Madridu bude okruh „něco mezi“. Část tratě povede po městských komunikacích, část bude postavena výhradně pro účely F1. Je to tak s trochou nadsázky stejný model, jaký můžeme vidět třeba v červnu v Le Mans.
Okruh povede okolo kongresového centra IFEMA a má měřit 5,47 km.
Cílem městské rady a organizátorů závodu je zahájit práce na zázemí a okruhu v dubnu.
Lhůta pro provedení prací, aby bylo vše připraveno pro velkou cenu, je 14 měsíců, takže i zahájení v květnu by městu poskytlo určitou rezervu, protože závod by se měl konat v září 2026.
Starosta města José Luis Martínez-Almeida v rozhovoru pro Europa Press vyzval k zachování „klidu“ a trval na tom, že závod „se uskuteční a bude úspěšný“.
Podle něj všechny zúčastněné strany „velmi intenzivně pracují na tom, aby se to stalo skutečností“ a vše postupuje „podle plánu“.
Ačkoli zatím nebylo oznámeno, kdo bude projekt financovat, Martinez-Almeida uvedl, že financování bude pocházet od soukromých společností a nebudou použity veřejné prostředky.
Konec F1 v Barceloně?
Okruh v Barceloně (nebo spíše u Barcelony) to má nahnuté už nějaký ten pátek. Závod v Madridu by ale nemusel být nutně pomyslným posledním políčkem.
„Aby se předešlo pochybnostem a aby zde bylo jasno, skutečnost, že jsme v Madridu, nevylučuje, že bychom v Barceloně mohli zůstat i do budoucna,“ řekl před časem šéf F1 Stefano Domenicali.
„Pokud jde o budoucnost, probíhají jednání o tom, zda bychom skutečně mohli do budoucna rozšířit spolupráci s Barcelonou, s níž máme velmi dobré vztahy.“