Všechna řešení výfuků jsou legální, hlásí FIA

Mezinárodní automobilová federace je spokojená s tím, jak si týmy poradily s novými pravidly o výfucích. Nikdo je neporušuje, alespoň zatím.
Všechna řešení výfuků jsou legální, hlásí FIA

FIA sepsala pro letošní sezónu poměrně detailní regule o výfucích, aby minimalizovala vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozu. Vozy musí mimo jiné mít koncovky výfuků vzadu nahoře natočené určitým směrem.

Týmy se přesto snaží výfukové plyny využívat pro aerodynamiku, proto je znovu směrují dolů k podlaze pomocí různých tvarů karoserie. Federace v tom ale nevidí žádný problém.

"Inženýři samozřejmě dospěli k různým interpretacím pravidel," uznal technický delegát FIA Charlie Whiting. "Ale všechny systémy, které jsme doposud viděli, vyhovují novým pravidlům, takže naše pozice je prostá: nedokážeme říct, jak moc velký vliv na aerodynamiku jednotlivé systémy mají."

"Cílem nových pravidel bylo zajistit, že nebudou mít žádný. My netušíme, jaký vliv jednotlivé systémy mají, ale ani nás to v tuto chvíli nezajímá. Dokud vyhovují pravidlům, jsme spokojení. A podle toho, co jsme doposud viděli, všechny vyhovují pravidlům."

Výfuky jsou jednou z oblastí, ve které se nedaří Ferrari. Jejich řešení napoprvé netrefilo a musí ho předělat. S opětovným nasazením verze, která výfukové plyny směruje k podlaze, počká až na Evropu, nejdříve si ji chce totiž vyzkoušet v testech v Mugellu.

Další článek: De la Rosův monopost ještě není hotový, HRT požádalo FIA o výjimku