Vše o sezóně 2016

Vše o sezóně 2016

Přehled základních a důležitých informací k sezóně 2016 formule 1.

Testy

  • 25. a 26. ledna: okruh Paul Ricard, test pneumatik do deště (se starými vozy)
  • 22. až 25. února: Barcelona, předsezónní testy
  • 1. až 4. března: Barcelona, předsezónní testy

Kalendář závodů

Datum Grand Prix
20. března Austrálie
3. dubna Bahrajn
17. dubna Čína
1. května Rusko
15. května Španělsko
29. května Monako
12. června Kanada
19. června Ázerbájdžán (Evropy)
3. července Rakousko
10. července Velká Británie
24. července Maďarsko
31. července Německo
28. srpna Belgie
4. září Itálie
18. září Singapur
2. října Malajsie
9. října Japonsko
23. října USA ??
30. října Mexiko
13. listopadu Brazílie
27. listopadu Abú Dhabí

Jezdci

  • K Manoru přichází Haryanto a Wehrlein. 
  • Grosjean přechází z Lotusu k Haasu. 
  • Závodním jezdcem Lotusu bude Jolyon Palmer
  • Gutiérrez se vrací mezi závodní jezdce a bude jezdit za Haas.
  • Pastor Maldonado na přelomu ledna a února přišel o závodní sedačku u Renaultu. Za tým bude jezdit Magnussen.

Týmy

  • Z Lotusu se stává Renault
  • Toro Rosso bude odebírat rok staré pohonné jednotky Ferrari.
  • Red Bull bude odebírat i nadále pohonné jednotky Renault, ale pod názvem TAG Heuer.
  • Manor bude jezdit nově s motory Mercedes.

Týmy 

Tým Název šasi Motor Jezdci Datum představení vozu
Mercedes ? Mercedes Hamilton, Rosberg 22. února
Ferrari ? Ferrari Vettel, Räikkönen 19. únor
Williams FW38 Mercedes Massa, Bottas 22. února
Red Bull RB12 TAG Heuer Kvjat, Ricciardo 17. února, Londýn (zbarvení)
Force India ? Mercedes Pérez, Hülkenberg 22. února
Renault RS16 Renault Magnussen, Palmer 22. února
Toro Rosso STR11 Ferrari Verstappen, Sainz 22. února
Sauber C35 Ferrari Ericsson, Nasr 1. března?
McLaren MP4-31 Honda Alonso, Button 21. února
Manor MRT05 Mercedes Wehrlein, Haryanto 22. února
Haas ? Ferrari Grosjean, Gutiérrez 22. února

Hlavní změny pravidel

  • Volný výběr pneumatik – podrobnosti
  • Nová ultraměkká směs.
  • Už jednou homologovaný motor může být znovu homologován. Jinými slovy: například Toro Rosso může jezdit s letošním motorem Ferrari. 
  • Vyšší počet vývojových žetonů – týmy mohou využít 32 žetonů.
  • Vozy budou vybaveny vysokorychlostní kamerou pro zmapování průběhu nehody.
  • Výfukové systémy budou mít pouze jednu koncovku z turbíny a jednu nebo dvě koncovky z wastegate.
  • Každý jezdec, který zavinil zrušení startu (jezdci se pak znovu vydávají do zahřívacího kola), bude muset startovat z boxů.
  • Limity tratě: jezdci musí vyvinout veškeré rozumné úsilí pro dodržení limitů tratě za všech okolností a nesmí úmyslně opustit trať bez ospravedlnitelného důvodu. Penalizace budou i nadále udělovány na základě toho, zda jezdec získal výhodu.
  • DRS může být použito ihned po ukončení virtuálního safety caru (VSC).
  • Virtuální safety car může být nově zaveden i v tréninku (místo červených vlajek).

Kde bude možné F1 sledovat?

Práva zůstávají společnosti AMC, takže přímé přenosy budou i nadále na kanálech Sport 1, 2. 

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Doporučujeme

Články odjinud