Legendární šéflékař Sid Watkins začal po neakceptovatelných následcích havárií během víkendů formule 1 vykonávat na konci sedmdesátých let svou veledůležitou roli. Právě díky němu je dnes již běžné mít v srdci okruhu velké ceny lékařské centrum schopné nejen zachraňovat životy, ale pomáhat se zdravotními komplikacemi i ostatních členů padoku, například novinářů. Dalším zavedeným opatřením se stala permanentní přítomnost lékařského vrtulníku, který v případě potřeby přepraví zraněného pilota do patřičně vypravené nemocnice, se kterou je možnost přijetí urgentního případu v důsledku havárie vozu formule 1 vždy předem domluvena.
Přílet vrtulníku na okruh v Austinu znemožnila hustá mlha. Jakékoli jízdy jsou pozastaveny, pokud s ohledem na podmínky nemůže vrtulník vzlétnout a možnost přepravy pacienta je tak nedostupná. Naposledy se tak stalo při Velké ceně Indie kvůli hustému smogu. Také proto byl posunut začátek úvodního tréninku v Texasu.
Když mlha opadla a nebe se rozjasnilo, ředitel závodu Charlie Whiting nechal trénink zahájit, i když nebyla helikoptéra na místě. Whiting tak učinil na základě informace, že vrtulník již odstartoval a je na cestě na okruh.
Jenomže v této chvíli došlo k poruše na anténě helikoptéry a ta se kvůli ztrátě komunikace musela v nouzovém režimu vrátit na základnu. Nebylo velkým problémem opatřit náhradní vrtulník, ale ten v tu chvíli nedostal povolení pro přelet vzdušným prostorem civilního letiště, které leží v těsném sousedství závodní tratě. A to byl moment, kdy se ředitel závodu rozhodl již neriskovat, zastavit tréninkové jízdy a počkat, dokud se vrtulník neobjeví na místě.
Ten nakonec dorazil a tréninky mohly po delším zdržení pokračovat. Událost mohla zvenčí vypadat jako velký organizační zmatek, opak byl ale pravdou - to když vedení závodu v případě nenadálé technické komplikace muselo společně s pořadateli a se záchrannými složkami po určitou dobu improvizovat. Určitě se jednalo o komplikace (a případnou kritiku) menší, než kdyby se vše odehrálo obráceně: v případně nutnosti urgentního převozu zraněného pilota by nebylo čím. To by byl větší malér než drobné zdržení.
Opatřením, zavedeném pro sobotní jízdy, je, že vrtulník zůstal na okruhu přes noc.