Německými médii proběhla zpráva, že tým z Wokingu po vypršení smlouvy s Mercedesem na konci příštího roku může navázat spolupráci s jiným dodavatelem motorů.
Počínaje sezonou 2014 budou vozy poháněny šestiválcovými turbomotory. Magazín Auto, Motor und Sport citoval zdroje z týmu, podle kterých by mohla Honda u McLarenu nahradit Mercedes jako dodavatele pohonných agregátů. Britská stáj zprávy nijak nekomentuje.
Po technické stránce je prý Honda na comeback v podobě dodavatele motorů připravena. Vše již záleží na rozhodnutí vedení japonské společnosti. Smlouva s Mercedesem McLarenu zaručuje bezplatné využívání jeho osmiválců do konce příští sezony. Bude-li mít McLaren o motory s trojcípou hvězdou ve znaku zájem i nadále, může, ovšem za cenu přibližně osm milionů euro ročně.
V příští sezoně budou čtyři týmy nasazovat motory od Renaultu (půjde o Caterham, Lotus, Red Bull a Williams), tři od Mercedesu (Force India, McLaren, Mercedes), tři od Ferrari (Ferrari, Sauber, Toro Rosso) a dva od Cosworthu (HRT, Marussia).
Spojení Hondy s McLarenem bylo na přelomu osmdesátých a devadesátých let velice úspěšné. V letech 1988-1991 se McLaren čtyřikrát za sebou stal vítězem Poháru konstruktérů a zvítězil i v šampionátu jezdců (třikrát se radoval Senna, jednou Prost). Obzvlášť dominantní byl vůz MP4/4, který v sezoně 1988 ovládl všechny závody mimo Velké ceny Itálie.
Tehdy Prost vypadl ze závodu s technickou poruchou (na vině byl paradoxně právě motor) - v té době byl ve vedení. První místo poté držel Senna, který se pokusil předjet Jeana-Louise Schlessera z Williamsu, který byl o kolo zpět. Došlo ale ke zmatkům a Senna se ocitl v hodinách. Ferrari tak na domácí půdě získalo šokující double. McLaren MP4/4 je dodnes považován za jeden z nejlepších monopostů vůbec.
Na jaře se objevovaly zprávy, že McLaren uvažuje o vývoji vlastního motoru. Martin Whitmarsh ovšem tuto variantu označil za nepravděpodobnou, i z marketingového hlediska.