Rok 2013, který má přinést radikální změny v oblasti pohonných jednotek formule 1, se blíží, zatím ale stále není jisté, co přesně přinese. Podle všeho ale existuje shoda na redukci objemu a návratu přeplňování.
V současnosti se nejvíce hovoří o agregátech o objemu 1,5 litru s jedním nebo dvěma turby. Tuto cestu podporuje také Ferrari. "Pokud má Formule 1 vyvinout něco užitečného pro běžný silniční provoz, pak je nejlepším řešením přeplňovaný motor a přímé vstřikování," řekl výkonný ředitel maranellské automobilky Amedeo Felisa pro Autocar. "My bychom to podpořili. Je to nejlepší řešení pro efektivitu a dobré využití motoru."
Takové agregáty by nabízely výkon kolem 700 koní, což není vzdálené hodnotám, kterými disponují současné atmosferické osmiválce o objemu 2,4 litru. Turbo motory se používaly ve formuli 1 naposledy v osmdesátých letech, od roku 1989 platí zákaz přeplňování.
Formule 1 je vystavena tlaku na snižování spotřeby paliva a emisí, proto má v roce 2013 přijít radikální změna v pojetí pohonných ústrojí. Změny by se měly dotknout nejen samotných motorů, ale také systémů na rekuperaci kinetické energie. Ty by se měly vrátit nejpozději právě s novými motory.