Renault se výkonnostně zatím stále nedotáhl na hlavní konkurenty, ale svým klientům nabízí jiné výhody. Ty Red Bullu pomohly k úspěchům v uplynulých letech.
Renault se v minulosti snažil přesvědčit Mezinárodní automobilovou federaci, aby mu v éře zmrazeného vývoje motorů umožnila podruhé dorovnat výkon svého agregátu na úroveň konkurence, ale neuspěl. S nižším výkonem je dnes zřejmě smířený a vyzdvihuje ostatní přednosti svého výrobku.
"Motor Mercedes je asi o 15 koní výkonnější než ten náš, také Ferrari má větší výkon," přiznal šéf Renaultu F1 Jean-François Caubet pro španělský Diario As. "Ale co se týče přísunu výkonu a spotřeby paliva, patří motor Renault na špičku. Takže potřebuje méně paliva než Mercedes, aby se dostal do cíle."
Caubet dokonce prozradil, jaké jsou odhady Renaultu: "Red Bull může mít na startech závodů o 15 až 18 litrů paliva méně než konkurence, a to dělá rozdíl."
Lehčí auto na startu samozřejmě znamená rychlejší časy. 15 až 18 litrů paliva může znamenat rozdíl kolem tří desetin sekundy na kolo. Vzhledem k zákazu tankování během závodů se tato výhoda od startu postupně rozpouští až do posledního kola, kdy mají všechny vozy víceméně stejné množství paliva v nádrži.