Vozy meziročně zrychlily o 1,4 s. Jeden tým si pohoršil

Který tým oproti loňské sezóně zrychlil a který si naopak pohoršil?
Vozy meziročně zrychlily o 1,4 s. Jeden tým si pohoršil

Už během loňské sezóny vozy postupně zrychlovaly. Nejen díky vývoji pohonných jednotek, ale zejména kvůli vývoji nových aut postavených dle nových pravidel. Další koníky a desetinky našly týmy během zimy. Kromě toho ale došlo také ke změkčení pneumatik.

Vzali jsme absolutně nejlepší čas každého týmu z loňské kvalifikace v Austrálii a srovnali ho s letošním nejlepším časem.

V průměru vozy zrychlily o 1,4 sekundy. Reálně to možná mohlo být ještě více. V noci pršelo a trať nebyla pogumována, což snížilo přilnavost. 

Následující tabulku je nutné brát s rezervou. Mimo jiné i proto, že Melbourne je specifický okruh. Rozložení sil a skutečná zlepšení uvidíme až v Bahrajnu a v dalších závodech.

Nejvíce oproti loňské kvalifikaci zrychlil Renault, který je následován McLarenem a Sauberem. Jediný tým, který se zhoršil, je Toro Rosso.

Australská kvalifikace 2017 versus 2018

Tým 2017 2018 Rozdíl
Renault 1:25,091 1:23,061 -2,030
McLaren 1:25,425 1:23,597 -1,828
Sauber 1:26,236 1:24,556 -1,680
Red Bull 1:23,485 1:21,879 -1,606
Force India 1:25,568 1:24,005 -1,563
Mercedes 1:22,188 1:21,164 -1,024
Haas 1:24,074 1:23,187 -0,887
Ferrari 1:22,456 1:21,828 -0,628
Williams 1:24,443 1:24,230 -0,213
Toro Rosso 1:24,487 1:24,532 0,045

Foto: Getty Images / Robert Cianflone 

Diskuze (107) Další článek: Jezdcům Haasu se nelíbí komentáře Alonsa
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.