Oba vozy nicméně pronikly do první desítky. Kevin Magnussen dokázal Jensona Buttona předčit i ve druhém kvalifikačním představení.
McLaren v sobotu ráno handicapovaly problémy se senzory. Ty se naštěstí pro tým z Wokingu podařilo před kvalifikací odstranit. V té však jezdci několikrát doplatili na přehmaty ve volbě pneumatik. Magnussen odstartuje osmý, Jenson Button uzavírá první desítku.
Magnussen se v kvalifikaci předvedl také svou první větší chybou ve formuli 1. V poslední zatáčce vylétl z trati a poškodil difuzor vozu.
„Auto za deště není zlé, ale řekl bych, že jsme to dneska neměli dobře načasované. Stále se učím jezdit na přechodných a mokrých pneumatikách, takže pro mě dnes odpoledne nebylo snadné podnikat správné taktické kroky. Ale pořád se učím a musím říct, že dnes to byla dobrá zkušenost.
Osmá pozice není nejhorší, ale také to není nic extra. Spokojeni ale být nemůžeme, nejsme totiž tam, kde bychom chtěli být.
Je škoda, že jsem ke konci druhé části kvalifikace vylétl z trati. Výlet do kačírku způsobil menší poškození na difuzoru. Nevím přesně, jak moc to auto zpomalilo, ale je možné, že kdybych vůz udržel pohromadě, mohli jsme z Q3 získat více.
Vůz se řídí dobře a ještě jsme nevyužili jeho potenciál. Myslím, že zítra můžeme odvést lepší práci. Na přímý boj o vítězství nám ještě trocha rychlosti chybí, ale můžeme zamíchat pořadím. Uvidíme, jak to dopadne,“ okomentoval dnešek Magnussen.
Button doufal, že si svou odvahou ve volbě obutí vybojuje vysoké umístění. Tentokrát se ale přepočítal.
„Rozhodnutí vyjet v poslední části kvalifikace na přechodných pneu padá na mou hlavu. Běžně se mi takové kroky vyplácí, ale dnes jsem se sekl. Když jste nejrychlejší na pneumatikách do extrémního mokra, nemá smysl riskovat a přezout na přechodné gumy. Když se ale potácíte na konci první desítky, stojí za to vyzkoušet, co by vám mohla změna přinést.
Možná to bude znít divně, ale chyba v rozhodování mě nějak nemrzí. Kdyby naše volba byla správná, skončili bychom jenom o trochu výše. A to je pro nás pořád málo. Takže za risk to stálo.
Pokud navíc zítra bude zase mokro, všichni to budou mít těžké. Pneumatiky za těchto podmínek nemají žádnou přilnavost, jelikož letošní vozy produkují menší přítlak než loňské monoposty. Nikdo vám nemůže dát předpověď, jak to zítra bude vypadat. Jedno je ale jisté – pokud zaprší, bude to ošemetné,“ nechal se slyšet Button.


