Vozy F1 příští rok přiberou 38 kg. Je to málo, zoufají si týmy

S příchodem nových pravidel opět vzroste minimální hmotnost vozů formule 1. Podle inženýrů je to ale málo.

Minimální hmotnost vozu formule 1 bude v příštím roce 790 kg, což je 38 kg více než v letošním roce. Je to největší skokový nárůst minimální hmotnosti od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní pohonné jednotky.

Nyní dochází k nárůstu hmotnosti kvůli novým pravidlům, náročnějším nárazovým testům, větším kolům, větším ráfkům, brzdovým kotoučům apod.

Jedná se samozřejmě o minimální hmotnost, takže tým může postavit i těžší vůz. Vyšší hmotnost se ale projevuje v časech na kolo a nikdo samozřejmě nechce být pomalejší než konkurence. Týmy proto musí postavit vůz, který má hmotnost přibližně na úrovni minimální hmotnosti (nebo o něco méně a použít závaží, která zlepší vyvážení vozu).

Základní pohled na technická pravidla pro sezónu 2022

Základní pohled na technická pravidla pro sezónu 2022

Technický ředitel Alfy Romeo Jan Monchaux pro RaceFans uvedl, že týmy vznesly u Technické poradní skupiny FIA obavy, jak této úrovně dosáhnout, aniž by se uchýlily k drahým materiálům a technikám snižujícím hmotnost.

„Největším diskusním bodem poslední doby, na který mají všechny týmy jasný názor, je minimální hmotnost,“ řekl Monchaux.

„Myslíme si, že pár kilo navíc by určitě pomohlo, ale také by pomohlo ušetřit náklady. Jedna věc je dosáhnout nějakého cíle, ale v určitém okamžiku se to velmi, velmi prodraží.“

Monchaux uvedl, že týmy „jsou, pokud vím, v obavách ohledně hmotnostního limitu poměrně zajedno“.

Vývoj minimální hmotnosti (v kg)

Váš názor Další článek: Za špatnou zastávkou Verstappena stála lidská chyba kvůli směrnici FIA
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00