Vozy F1 by v tomto roce mohly být nejrychlejší v historii

Vozy F1 by v tomto roce mohly být nejrychlejší v historii

Letošní vozy formule 1 mohou být ty vůbec nejrychlejší v historii. Pirelli totiž očekává, že do konce zimních testů bude pokořen traťový rekord okruhu v Barceloně.

Během prvních dvou dnů letošních zimních testů byl nejrychlejší Kimi Räikkönen, který včera se svým ferrari zajel čas 1:20.960, což je ale i tak stále pomalejší než jakých časů dosahovaly vozy s motory V8.

Dodavatel pneumatik do formule 1, společnost Pirelli, ale očekává, že ve zbývajících šesti testovacích dnech dokážou týmy srazit čas na kolo o další dvě sekundy.

„Podle mého názoru bychom měli být kolem 1:18, budete se proto muset poslední den vrátit a uvidíte, jestli jsem měl pravdu nebo ne,“ řekl Mario Isola z Pirelli.

Nejrychlejší časy na okruhu v Barceloně

1:18.483 - Fernando Alonso (Renault) v sezónních testech s experimentálními bezdrážkovými pneumatikami Bridgestone v roce 2008
1:19.954 - Rubens Barrichello (Brawn GP) v Q2 v roce 2009
1:19.995 - Mark Webber (Red Bull) v kvalifikaci v roce 2010
1:21.670 - Kimi Räikkönen (Ferrari) v GP Španělska v roce 2008*

* - čas dosažený v závodě je považován za oficiální traťový rekord

Rychlejší by přitom mohla být také samotná květnová Velká cena Španělska, jelikož týmy budou moci do té doby ještě vylepšit své vozy.

„Pro závod je to těžké, protože Barcelona je prvním závodem, ve kterém spousta týmů nasazuje nové díly a vylepšení, takže pravděpodobně udělají krok vpřed,“ dodal. „Pokud tedy na konci testu budeme mít při kvalifikačních simulacích 1:18, tak budeme v tomto rozmezí také v závodě.“

První poznatky z úvodních dvou dnů naznačují, že pneumatiky pro letošní rok splňují očekávání jejich menšího opotřebení a lepších tepelných vlastností, což jezdcům umožní jet v závodech agresivněji. Pokroku bylo podle Isoly dosaženo také v přítlaku.

„Řekli jsme, že by mělo být asi o 30 % více přítlaku než v loňském roce, a když to nebude tolik, tak to bude kolem 25 procent,“ řekl. „Slyšel jsem nějaká prohlášení od jezdců, že mohou brzdit později a jet rychleji v zatáčkách.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud