Interní souboj tří nejmladších týmů formule 1 dopadl podle očekávání, jen de la Rosu předjel Kartykejan. Všech šest pilotů se ale posunulo před Hülkenberga, kterého hned v úvodu kvalifikace potkala porucha.
Caterham
Heikki Kovalainen zajel v Monze osmnáctý nejrychlejší čas. "Auto mi přišlo dobře vyvážené. I když jsme po prvním výjezdu byli před jedním z lotusů, věděli jsme, že bude těžké dostat se do druhé části kvalifikace. Z druhé sady pneumatik jsem nedokázal vytěžit maximum. Přesto je tu naše výkonnost znovu mnohem lepší než ve Spa a jsme opět na úrovni, na jaké jsme očekávali být. Od toho se musíme odrazit, zjistit, co bylo špatně v Belgii, zajet dobrý závod a na tom stavět v Singapuru," uvedl Fin. Vitalij Petrov byl v den svých osmadvacátých narozenin devatenáctý. Také on byl s autem spokojen. "Během tréninků jsme udělali určitá zlepšení. V kvalifikaci jsem nemohl jet tak tvrdě, jak bych chtěl, zejména na brzdách, tam jsme asi ztratili nejvíce," vysvětlil.
Marussia
Timo Glock se do Velké ceny Itálie kvalifikoval jako dvacátý. "Trápili jsme se více než včera. Vyvážení nebylo stejné, zkusili jsme v kvalifikaci nějaké změny a jsem s nimi spokojen. Při druhém výjezdu jsem cítil, že mám jinou trakci a nedokážu se nikoho držet. Byli jsme blízko Petrova, což je celkem pozitivní, ale druhá sada pneumatik bývá obvykle ryychlejší, takže je frustrující, že to bylo jinak. Musíme analyzovat data, uvidíme, kde je problém," rekapituloval Němec. Jedenadvacátý Charles Pic označil kvalifikaci za pozitivní. Při prvním výjezdu se potýkal s provozem na trati, napodruhé už to bylo lepší. "Ráno jsme udělali drobné změny, které nás možná něco stály, ale nakonec jsem spokojený. Jsme blíž autům před námi, takže jsme se trochu posunuli," zhodnotil.
HRT
Narajn Kartykejan dvaadvacátým nejrychlejším časem porazil svého týmového kolegu. "Včera jsme měli dobrý pocit, dnes bylo auto díky změnám v nastavení ještě lepší. Na první sadě pneumatik se nám dařilo lépe, ale s výsledkem jsem spokojen. Na tento dobrý standard musíme navázat a pokusit se porazit naše hlavní rivaly," uvedl Ind. Pedro de la Rosa obsadil předposlední třiadvacátou příčku. Také on si pochvaloval, že se auto zlepšilo. "Vylepšili jsme naše časy, ale nedokázali jsme zkompletovat perfektní kolo, což je na této trati nezbytné. Trochu jsme ztráceli na maximální rychlosti a nedařilo se mi dostat do slipstreamu. Teď musíme vymyslet tu nejlepší strategii, abychom získali nějaké pozice v zítřejším závodě, ale věřím nám, protože auto má dobré tempo a je konzistentní. I když není lehké předjíždět, budeme se snažit až do konce," slíbil zkušený Španěl. Technický ředitel Toni Cuquerella uvedl, že okruh není náročný na pneumatiky, proto tým pravděpodobně zvolí strategii jedné zastávky.