Podle šéfa Williamsu budou mít týmy v roce 2026 problém s tím, aby u svých monopostů dosáhly minimální povolené hmotnosti.
Už nyní je jisté, že sezona 2026 bude pro F1 v mnoha ohledech revoluční. Slova se totiž ujme nejen nová generace pohonných jednotek, ale také monopostů, jejichž parametry by měly být představeny v nadcházejících týdnech.
F1 dlouhodobě usiluje o to, aby měly monoposty nižší hmotnost. Zatím se to však nedaří, když v poslední dekádě a půl hmotnost vozů neustále stoupá.
Nová pravidla by sice měla obsahovat snížení váhového limitu ze současných 798 kg na přibližně 750 kg, ale podle šéfa Williamsu Jamese Vowlese je velmi pravděpodobné, že týmy budou mít velké problémy, aby se tomuto číslu přiblížily – podobně jako tomu bylo při přechodu na současná pravidla.
„Myslím, že do roku 2026 na tom bude Williams nějak rozumně, co se hmotnosti vozu týká,“ prohlásil Vowles, kterého cituje Autosport, v kontextu toho, že má vůz britské stáje momentálně nadváhu, kvůli níž údajně ztrácí čtyři desetiny na kolo.
„Předpisy pro sezonu 2026 se každopádně jeví jako velmi zajímavé. Limit by měl být velmi nízko, což se neděje v žádném šampionátu, aby bylo možné díky váze získat výhodu...Nevěřím, že se k limitu nikdo nedostane,“ nechal se slyšet šéf stáje z Grove s tím, že se Williams nicméně bude soustředit primárně na to, aby měl jeho vůz dostatečný přítlak.
Vowles rovněž přiznává, že se Williams musí zaměřovat i na jiné oblasti. Třeba na proces výroby monopostů, který především na zatáčku letošní sezony tým hodně potrápil, když dlouho neměl k dispozici ani náhradní šasi. Kvůli tomu v Austrálii dokonce musel Logan Sargeant vynechat velkou cenu.
„Neexistuje jediná oblast, ve které bychom byli na takové úrovni, abychom mohli bojovat o mistrovský titul. Ani jedna. Je to sice tvrdé prohlášení, ale také pravdivé. Od začátku říkám, že jsme v tomto ohledu otevření. Hmotnost je jen jedna z věcí, která nás dnes brzdí, ale to není hlavní problém,“ dodal Vowles.