Volný výběr pneumatik? Promarněná šance, říká Symonds

Od letošní sezóny si budou moci týmy částečně vybrat pneumatiky pro jednotlivé závodní víkendy. Ale jen částečně... podle Symondse je to promarněná šance.
Volný výběr pneumatik? Promarněná šance, říká Symonds

„Nemohu říct, že jsem nějak hodně nadšen změnou pravidel okolo pneumatik,“ řekl Pat Symonds pro Autosport.

„Mám rád věci, které přidávají trochu chaosu. Když zde byly na začátku návrhy týmů, myslím, že existovala reálná šance, že to přinese trochu chaosu, protože by to znamenalo množství způsobů, jak přistupovat k problému. Pirelli ale nebylo spokojené s tím, že by týmy vybíraly pneumatiky všude, což je trochu divné.“

Týmy nakonec nebudou mít při výběru zcela volnou ruku. Pirelli zavede pátou směs – ultraměkkou a na každý víkend nominuje tři směsi. Týmy si pak mohou vybrat libovolné kombinace pro 10 sad. Pirelli ještě vybere dvě sady pro závod (využita musí být alespoň jedna) a jednu pro třetí část kvalifikace.

Pirelli se obávalo, že by některé menší týmy mohly při zcela volném výběru pneumatik příliš riskovat. Symonds s tím nesouhlasí.

„Jsme celkem odpovědní dospělí lidé. Já docela rád získávám body v závodech a snažím se je vyhrát. V tom, co děláme, jsme velmi dobří. Myslím, že je docela neupřímné to naznačovat (že by týmy postupovaly nebezpečně při volbě pneumatik).“

Volný výběr pneumatik příliš mnoho změn nepřinese, myslí si Button

Volný výběr pneumatik příliš mnoho změn nepřinese, myslí si Button

Podle Symondse aktuální znění pravidel moc změn nepřinese. „V F1 jsme poměrně šikovní. Pokud existuje správné řešení, tak ho velmi rychle najdeme. Nejsem proti tomu. Rád bych viděl nějakou změnu, ale myslím, že tu byl potenciál, aby to bylo lepší.“

Symonds si vzpomněl na rok 2003 a situaci v Renaultu. Od této sezóny se týmy musely kvalifikovat s množstvím paliva, se kterým pak odstartovali do závodu.

„Analyzovali jsme to a rozhodli se, že to, co musíme udělat, je přemýšlet o kvalifikaci jako o prvním kole závodu,“ vysvětluje Symonds. V Austrálii se Renaultu kvalifikace moc nepovedla, takže nevzbudil pozornost. „Ale v Malajsii jsme měli oba vozy v první řadě.“ Ostatní pak tento přístup velmi rychle převzali.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Häkkinen: F1 je složitá, měla lépe využívat sociální média

18:19 | Trochu kuriózní situace. Pérez dostal tento víkend dvě napomenutí. Za blokování Gaslyho v kvalifikaci a za souboj s Gaslym v závodě. Při třetím napomenutí v sezóně ho čeká penalizace 10 míst.
18:08 | Sergio Pérez dostal za souboj s Gaslym napomenutí.
16:28 | Stroll dostal za limity a kolizi tři trestné body. Do závodu měl na kontě 0, takže žádný problém.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)
Neděle 25. října 2020
Závod Hamilton