Volný výběr pneumatik? Promarněná šance, říká Symonds

Od letošní sezóny si budou moci týmy částečně vybrat pneumatiky pro jednotlivé závodní víkendy. Ale jen částečně... podle Symondse je to promarněná šance.
Volný výběr pneumatik? Promarněná šance, říká Symonds

„Nemohu říct, že jsem nějak hodně nadšen změnou pravidel okolo pneumatik,“ řekl Pat Symonds pro Autosport.

„Mám rád věci, které přidávají trochu chaosu. Když zde byly na začátku návrhy týmů, myslím, že existovala reálná šance, že to přinese trochu chaosu, protože by to znamenalo množství způsobů, jak přistupovat k problému. Pirelli ale nebylo spokojené s tím, že by týmy vybíraly pneumatiky všude, což je trochu divné.“

Týmy nakonec nebudou mít při výběru zcela volnou ruku. Pirelli zavede pátou směs – ultraměkkou a na každý víkend nominuje tři směsi. Týmy si pak mohou vybrat libovolné kombinace pro 10 sad. Pirelli ještě vybere dvě sady pro závod (využita musí být alespoň jedna) a jednu pro třetí část kvalifikace.

Pirelli se obávalo, že by některé menší týmy mohly při zcela volném výběru pneumatik příliš riskovat. Symonds s tím nesouhlasí.

„Jsme celkem odpovědní dospělí lidé. Já docela rád získávám body v závodech a snažím se je vyhrát. V tom, co děláme, jsme velmi dobří. Myslím, že je docela neupřímné to naznačovat (že by týmy postupovaly nebezpečně při volbě pneumatik).“

Volný výběr pneumatik příliš mnoho změn nepřinese, myslí si Button

Volný výběr pneumatik příliš mnoho změn nepřinese, myslí si Button

Podle Symondse aktuální znění pravidel moc změn nepřinese. „V F1 jsme poměrně šikovní. Pokud existuje správné řešení, tak ho velmi rychle najdeme. Nejsem proti tomu. Rád bych viděl nějakou změnu, ale myslím, že tu byl potenciál, aby to bylo lepší.“

Symonds si vzpomněl na rok 2003 a situaci v Renaultu. Od této sezóny se týmy musely kvalifikovat s množstvím paliva, se kterým pak odstartovali do závodu.

„Analyzovali jsme to a rozhodli se, že to, co musíme udělat, je přemýšlet o kvalifikaci jako o prvním kole závodu,“ vysvětluje Symonds. V Austrálii se Renaultu kvalifikace moc nepovedla, takže nevzbudil pozornost. „Ale v Malajsii jsme měli oba vozy v první řadě.“ Ostatní pak tento přístup velmi rychle převzali.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Häkkinen: F1 je složitá, měla lépe využívat sociální média

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00