Volný výběr pneumatik? Promarněná šance, říká Symonds

Od letošní sezóny si budou moci týmy částečně vybrat pneumatiky pro jednotlivé závodní víkendy. Ale jen částečně... podle Symondse je to promarněná šance.
Volný výběr pneumatik? Promarněná šance, říká Symonds

„Nemohu říct, že jsem nějak hodně nadšen změnou pravidel okolo pneumatik,“ řekl Pat Symonds pro Autosport.

„Mám rád věci, které přidávají trochu chaosu. Když zde byly na začátku návrhy týmů, myslím, že existovala reálná šance, že to přinese trochu chaosu, protože by to znamenalo množství způsobů, jak přistupovat k problému. Pirelli ale nebylo spokojené s tím, že by týmy vybíraly pneumatiky všude, což je trochu divné.“

Týmy nakonec nebudou mít při výběru zcela volnou ruku. Pirelli zavede pátou směs – ultraměkkou a na každý víkend nominuje tři směsi. Týmy si pak mohou vybrat libovolné kombinace pro 10 sad. Pirelli ještě vybere dvě sady pro závod (využita musí být alespoň jedna) a jednu pro třetí část kvalifikace.

Pirelli se obávalo, že by některé menší týmy mohly při zcela volném výběru pneumatik příliš riskovat. Symonds s tím nesouhlasí.

„Jsme celkem odpovědní dospělí lidé. Já docela rád získávám body v závodech a snažím se je vyhrát. V tom, co děláme, jsme velmi dobří. Myslím, že je docela neupřímné to naznačovat (že by týmy postupovaly nebezpečně při volbě pneumatik).“

Volný výběr pneumatik příliš mnoho změn nepřinese, myslí si Button

Volný výběr pneumatik příliš mnoho změn nepřinese, myslí si Button

Podle Symondse aktuální znění pravidel moc změn nepřinese. „V F1 jsme poměrně šikovní. Pokud existuje správné řešení, tak ho velmi rychle najdeme. Nejsem proti tomu. Rád bych viděl nějakou změnu, ale myslím, že tu byl potenciál, aby to bylo lepší.“

Symonds si vzpomněl na rok 2003 a situaci v Renaultu. Od této sezóny se týmy musely kvalifikovat s množstvím paliva, se kterým pak odstartovali do závodu.

„Analyzovali jsme to a rozhodli se, že to, co musíme udělat, je přemýšlet o kvalifikaci jako o prvním kole závodu,“ vysvětluje Symonds. V Austrálii se Renaultu kvalifikace moc nepovedla, takže nevzbudil pozornost. „Ale v Malajsii jsme měli oba vozy v první řadě.“ Ostatní pak tento přístup velmi rychle převzali.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (6) Další článek: Häkkinen: F1 je složitá, měla lépe využívat sociální média
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
9:38 | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
5. prosince | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00