Podoba startovního roštu pro rok 2025 dostává konkrétní obrysy. Přesto stále zůstávají neobsazené sedačky a jedna nejistá...
Red Bull
- Max Verstappen (2028)
- Sergio Pérez
Max Verstappen má jednu z nejdelších smluv – do roku 2028. Občas se objevují úvahy o jeho přestupu k Mercedesu. Poměrně silné byly na začátku sezóny, kdy byl interně vyšetřován Christian Horner kvůli údajnému nevhodnému chování k podřízené. Také se objevila informace, že Verstappen může odejít, pokud odejde Helmut Marko.
Situace se mezitím uklidnila a Marko by měl zůstat. Definitivně tyto úvahy alespoň dočasně ukončí potvrzení druhého jezdce u Mercedesu.
Kdo vedle Verstappena? Před letní přestávkou se předpokládalo, že už v Zandvoortu bude Pérez nahrazen Ricciardem. K tomu ale nedojde.
Checo Pérez má smlouvu a bude záležet, jaké budou jeho výkony ve zbývajících 10 závodech. Red Bull má výhodu v podobě druhého týmu, ale jeho možnosti nejsou až tak skvělé – Cunodu tak nějak v Red Bullu nechce, u Ricciarda visí otazníky ohledně jeho formy a Lawson nemá dostatek zkušeností.
Pokračování 2 / 10
Ferrari
- Charles Leclerc (2028)
- Lewis Hamilton (2027)
Rudí už vědí. Za Ferrari budou jezdit Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Leclerc by měl mít smlouvu i „po roce 2026“ a to patrně do konce roku 2028. V případě Hamiltona by měla být smlouva dvouletá s opcí na další rok.
Díky novému kalendáři už víme, že Hamiltona čeká první závod za Ferrari 16. března 2025.
Foto: Getty Images / Robert Cianflone
Pokračování 3 / 10
McLaren
- Lando Norris (i pro roce 2026)
- Oscar Piastri (2026)
Také oranžoví už vědí. Pokud se nestane něco mimořádného, zůstanou oba jezdci u McLarenu nejméně do konce roku 2026. Norrisova smlouva má být ale i po tomto roce.
Norris trochu překvapivě prodloužil smlouvu na konci ledna. Je otázkou, zda to neuspíšil Hamiltonův konec u Mercedesu. Norris by totiž byl za normálních okolností určitě jedním z horkých kandidátů. Zájem o něj má také Red Bull, což Helmut Marko říká dlouhodobě.
Norris ale nemá ani důvod někam odcházet. McLarenu se daří. Bodová ztráta na Verstappena je už velká, ale v Poháru konstruktérů je situace letos stále otevřená.
Foto: Getty Images / Chris Graythen
Pokračování 4 / 10
Aston Martin
- Fernando Alonso (2026)
- Lance Stroll
Hodně se spekulovalo, zda Alonso nepřejde k Mercedesu nebo k Red Bullu. Ve druhém případě by ve vedení F1 možná slavili více než po oznámení Hamiltonova přestupu. Bylo by skvělé vidět Alonsa vedle Verstappena u Red Bullu. K této pikantní variantě ale nedojde.
11. dubna Alonso potvrdil, že u Astonu Martin zůstává. Bude za něj jezdit nejméně další dva roky, což znamená, že za svými zády bude mít opět motor Honda, na který tým ze Silverstonu v roce 2026 přejde. Alonso také uvedl, že chce u týmu zůstat i po skončení kariéry. Kdo ví, možná ho uvidíme znovu v Le Mans – tentokrát za volantem hypercaru Valkyrie.
Na konci června Aston Martin potvrdil, že u týmu v dalších letech zůstane také Lance Stroll.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 5 / 10
Mercedes
- George Russell (2025)
- Andrea Kimi Antonelli (?)
Lewis Hamilton odchází. Kdo ho vedle Russella nahradí? Seznam jmen nebyl krátký, ale postupně se tenčil. Mezi možné kandidáty patřili Albon a Sainz, ale oba budou jezdit za Williams.
Favoritem je i nadále Andrea Kimi Antonelli, který 25. srpna oslaví 18. narozeniny. Ve F2 se mu v první polovině sezóny moc nedařilo, ale to platí pro celý tým Prema. Nejlépe byl třikrát čtvrtý. Poté ale přišla vítězství ve sprintech v Silverstonu a na Hungaroringu.
Antonelli absolvuje také poměrně intenzivní testovací program se staršími vozy Mercedesu. Samozřejmě má málo zkušeností (vynechal F3 a ve F2 je první sezónu). Toto Wolff ale nechce přijít o další talent, když už v minulosti přišel o Verstappena, který se rozhodl pro Red Bull. Kromě toho v roce 2026 přijdou nová pravidla a Antonelli by tak měl rok na aklimatizaci.
Mercedes navíc nemá kam Antonelliho poslat. Williams nechtěl plnit roli přípravky a podepsal s Albonem a Sainzem. Samozřejmě stále nelze vyloučit možnost, že bude Antonelli dál závodit ve F2 a testovat s vozy F1 a jeho debut se odloží o rok. Kdo by šel na rok do Mercedesu? Seznam je už krátký, ale nabízí se třeba Valtteri Bottas, který to tam už zná.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Pokračování 6 / 10
Racing Bulls
- Júki Cunoda (2025)
- Daniel Ricciardo / Liam Lawson
8. června bylo potvrzeno, že Cunoda bude za VCARB jezdit také v příštím roce. Uvidíme, co bude dál, protože na konci příštího roku se Red Bull rozloučí s Hondou, která Cunodu podporuje...
Kdo vedle něj? Pravděpodobně Ricciardo, nebo Lawson. Bude záležet především na situaci u Red Bullu. Pokud by Pérez zůstal, tak se někdo z dvojice Ricciardo x Lawson sedačky nedočká.
Pokud Red Bull Lawsona neangažuje, může se poohlédnout jinam, ale musel čekat tak dlouho, že už žádné další možnosti nejspíše mít nebude.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Pokračování 7 / 10
Audi
- Nico Hülkenberg (víceletá smlouva)
- ?
Favoritem na sedačku u Sauberu byl Carlos Sainz. Ten se ale nakonec rozhodl pro Williams. V týmu navíc došlo k dramatickým změnám. Andreas Seidl a Oliver Hoffmann skončili a do týmu nastoupil Mattia Binotto. V polovině příštího roku ho posílí současný sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley.
Kdo vedle již dlouho potvrzeného Hülkenberga? Seznam se krátí... v týmu by mohl zůstat někdo ze současných jezdců – Bottas nebo Čou. Fin poráží čínského mladíka v kvalifikaci v poměru 13:1. V závodech je to vyrovnané. U obou je průměrná pozice v cíli zhruba 15,5. Nikdo letos nebodoval.
Rezervním jezdcem je šampion formule 2 Theo Pourchaire, který závodil, skončil a znovu závodil za McLaren v IndyCar. O jeho přesunu do role závodního jezdce se ale zatím moc nemluví.
Dříve byl ve hře i Júki Cunoda, ale ten už podepsal s RB. Volný ale může být Liam Lawson. Sice se o něm zatím nemluví, ale Wheatley ho samozřejmě jako jezdce Red Bullu zná.
V posledních dnech se také zmiňuje jméno Gabriele Bortoleto. Brazilec je nyní druhý ve F2.
Foto: Audi
Pokračování 8 / 10
Haas
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
Haas bude mít v příštím roce dva nové jezdce. Ani jedno jméno nebylo překvapivé, protože se o nich před podpisem spekulovalo.
Oliver Bearman bude příští rok nováčkem, ale ne úplným. Letos u Ferrari zaskočil za Carlose Sainze, který se podrobil operaci slepého střeva. V Džiddě dojel sedmý. Nepochybně mu to hodně pomohlo k zisku sedačky.
Bearman už má za sebou také čtyři první tréninky s Haasem. Ještě ho uvidíme v Mexiku a v Abú Dhabí.
V polovině července pak Haas potvrdil také druhého jezdce, kterým bude Esteban Ocon.
Foto: Getty Images
Pokračování 9 / 10
Williams
Tým „bez slepého střeva“.
Alex Albon letos v květnu podepsal novou víceletou smlouvu s Williamsem. Na začátku letní přestávky pak byl potvrzen Carlos Sainz, který má dvouletou smlouvu s opcí.
Williams je stále velmi vysoko v historických tabulkách, ale poslední vítězství získal před 12 lety a to šlo tehdy (při vší úctě k Maldonadovi) spíše o náhodu. Reálně tým naposledy vyhrával v roce 2003. Pod vedením Jamese Vowlese se chce dostat zpět na vrchol.
V roce 2026 přijdou nová pravidla a pohonné jednotky, čehož může tým využít.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Pokračování 10 / 10
Alpine
Pierre Gasly zůstává. Na konci června podepsal s týmem víceletý kontrakt. Kdo vedle něj? U Alpine je už delší dobu poměrně dynamická atmosféra. Novým šéfem se stal Oliver Oakes, který působí jako šéf týmu Hitech. Nabízí se tak třeba Paul Aron, který jezdí za tým Hitech ve F2.
Podle aktuálních spekulací je ale blízko podpisu junior a rezervní jezdec Alpine Jack Doohan, který mimochodem také jezdil za Hitech – v roce 2019 v asijské F3.
V roce 2021 byl Doohan druhý ve F3, ve F2 skončil vloni třetí. V poslední době testuje s vozy Alpine a získává zkušenosti.
Pokud by ho Alpine skutečně angažoval, mohli bychom mít příští rok ve F1 tři Australany (Doohana, Ricciarda a Piastriho).
Dříve se spekulovalo také o možnosti, že by se do F1 vrátil Mick Schumacher, který jezdí za Alpine ve WEC.
Foto: Getty Images / Mark Thompson