Mezinárodní automobilová federace si přeje, aby do formule 1 vstoupil finančně dobře zajištěný tým, který by byl schopen se angažovat dlouhodobě.
FIA před několika dny oznámila, že umožní zájemcům vstoupit do výběrového řízení, z kterého může vzejít nový tým působící ve formuli 1. Vzhledem k tomu, že formální zájem je potřeba vyjádřit do 3. ledna a oficiální verdikt o výběru či nevýběru nové stáje padne již na konci února, nemají potenciální týmy času nazbyt.
Vzhledem k nepříznivosti uzávěrky je docela dobře možné, že FIA již před časem zjistila vážného kandidáta, se kterým došlo k výraznému pokroku v jednání a pro kterého by zmiňovaná data mohla být spíše formalitou.
Dostatek finančních prostředků pro brzké vyvinutí konkurenceschopného vozu mají jen velké subjekty, například automobilky. Netrvalo tak dlouho a podezření opět padlo na koncern Volkswagen, který se zatím spojení s formulí 1 vždy poměrně vehementně bránil. Jinak tomu není ani v tomto případě.
"V současnosti nemá společnost Volkswagen ani žádná jiná značka spadajícího do portfolia Volkswagenu v plánu připojit se k formuli 1," prozradil tiskový mluvčí Volkswagen Group.
Pro připomenutí - pod koncern Volkswagen patří celá řada známých značek, jmenovitě Volkswagen samotný, ale také Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT a Škoda. Volkswagen se plnými silami vrhl do rally, Audi sbírá úspěchy na poli vytrvalostních závodů (a rovněž působí v DTM), totéž se chystá udělat Porsche. Vozy Lamborgini jezdí například v závodech GT vozů. SEAT je zainteresován v cestovních vozech a česká automobilka Škoda zase patří k respektovaným značkám v rally.