Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Podle jednoho ze šéfů Mercedesu Tota Wolfa nestojí za pokusy o úpravu regulí ze strany ostatních týmů nic jiného než prosazení vlastních zájmů a snaha o pozměnění rozložení sil ve startovním poli.
Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se během závodního víkendu v Bahrajnu sejde se šéfem formule 1 Berniem Ecclestonem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem, aby společně projednali možnost potenciální změny pravidel, která by podle Italových slov měla učinit královnu motorsportu atraktivnější pro diváky.

Mezi navrhovaná opatření podle dostupných informací mimo jiné patří i navýšení maximálního povoleného průtoku paliva, který je v současné době stanoven na hranici 100 kg za hodinu, či zkrácení délky závodu.

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Toto Wolf však za tím vším vidí něco zcela jiného. „Zajímavé je, že někteří výrobci motorů nebo některé týmy říkají, že se nám nepodařilo udělat vozy se 100 kg (paliva) efektivní a rychlé, takže to, o co se pokoušíme, je přidat dalších 10 kg,“ říká Wolf. „No, je mi líto, ale na rozdíl od nás oni neodvedli svoji práci. Celou tuhle diskuzi shledávám absurdní.“

„Pokud je tohle na pořadu dne, pak bychom neměli zpochybňovat sport jako takový. Měli bychom říct, počkejte chvíli, Mercedes odvedl lepší práci.“

Podle Montezemola se v důsledku změny pravidel stali z pilotů formule 1 prostí řidiči taxíků, kteří jen pomalu a nudně krouží dokola. S tímto tvrzením ovšem šéf Mercedesu nesouhlasí:

„Nemyslím si, že by měl v Malajsii někdo problém se spotřebou paliva. Žádný problém se spotřebou tu nebyl. Jeli jsme na plný plyn; všechny vozy jely na plný plyn. Dojeli jsme a v nádrži nám ještě nějaké palivo zbylo.“

„Takže to, co bylo řečeno, není pravda. Žádný úsporný mód tu není, není tu žádné taxi ježdění, jezdí se na plný plyn. Tvrdé pneumatiky tomu přidaly – jezdíme na plný plyn.“

„Musíme porozumět tomu, co se nelíbí fanouškům. Pokud je to zvuk, pak se musíme zabývat zvukem. Staly se snad závody, ve kterých dominuje jeden tým nebo jedno auto, nudné? Možná jsme tenhle fenomén tady měli posledních dvacet let. Bylo nudné, když Sebastian vyhrál posledních devět závodů? Samozřejmě, že je to nudnější, když máte někoho, kdo je dominantní – to vidím jako fanoušek také,“ dodává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Středu pole opět vládla Force Indie, tentokrát v čele s Perézem

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00