Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Podle jednoho ze šéfů Mercedesu Tota Wolfa nestojí za pokusy o úpravu regulí ze strany ostatních týmů nic jiného než prosazení vlastních zájmů a snaha o pozměnění rozložení sil ve startovním poli.
Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se během závodního víkendu v Bahrajnu sejde se šéfem formule 1 Berniem Ecclestonem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem, aby společně projednali možnost potenciální změny pravidel, která by podle Italových slov měla učinit královnu motorsportu atraktivnější pro diváky.

Mezi navrhovaná opatření podle dostupných informací mimo jiné patří i navýšení maximálního povoleného průtoku paliva, který je v současné době stanoven na hranici 100 kg za hodinu, či zkrácení délky závodu.

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Toto Wolf však za tím vším vidí něco zcela jiného. „Zajímavé je, že někteří výrobci motorů nebo některé týmy říkají, že se nám nepodařilo udělat vozy se 100 kg (paliva) efektivní a rychlé, takže to, o co se pokoušíme, je přidat dalších 10 kg,“ říká Wolf. „No, je mi líto, ale na rozdíl od nás oni neodvedli svoji práci. Celou tuhle diskuzi shledávám absurdní.“

„Pokud je tohle na pořadu dne, pak bychom neměli zpochybňovat sport jako takový. Měli bychom říct, počkejte chvíli, Mercedes odvedl lepší práci.“

Podle Montezemola se v důsledku změny pravidel stali z pilotů formule 1 prostí řidiči taxíků, kteří jen pomalu a nudně krouží dokola. S tímto tvrzením ovšem šéf Mercedesu nesouhlasí:

„Nemyslím si, že by měl v Malajsii někdo problém se spotřebou paliva. Žádný problém se spotřebou tu nebyl. Jeli jsme na plný plyn; všechny vozy jely na plný plyn. Dojeli jsme a v nádrži nám ještě nějaké palivo zbylo.“

„Takže to, co bylo řečeno, není pravda. Žádný úsporný mód tu není, není tu žádné taxi ježdění, jezdí se na plný plyn. Tvrdé pneumatiky tomu přidaly – jezdíme na plný plyn.“

„Musíme porozumět tomu, co se nelíbí fanouškům. Pokud je to zvuk, pak se musíme zabývat zvukem. Staly se snad závody, ve kterých dominuje jeden tým nebo jedno auto, nudné? Možná jsme tenhle fenomén tady měli posledních dvacet let. Bylo nudné, když Sebastian vyhrál posledních devět závodů? Samozřejmě, že je to nudnější, když máte někoho, kdo je dominantní – to vidím jako fanoušek také,“ dodává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Středu pole opět vládla Force Indie, tentokrát v čele s Perézem

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.