Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Podle jednoho ze šéfů Mercedesu Tota Wolfa nestojí za pokusy o úpravu regulí ze strany ostatních týmů nic jiného než prosazení vlastních zájmů a snaha o pozměnění rozložení sil ve startovním poli.
Volání ostatních po změně pravidel je absurdní, říká Wolf

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se během závodního víkendu v Bahrajnu sejde se šéfem formule 1 Berniem Ecclestonem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem, aby společně projednali možnost potenciální změny pravidel, která by podle Italových slov měla učinit královnu motorsportu atraktivnější pro diváky.

Mezi navrhovaná opatření podle dostupných informací mimo jiné patří i navýšení maximálního povoleného průtoku paliva, který je v současné době stanoven na hranici 100 kg za hodinu, či zkrácení délky závodu.

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Prezident Ferrari bude s Ecclestonem řešit neatraktivitu nové F1

Toto Wolf však za tím vším vidí něco zcela jiného. „Zajímavé je, že někteří výrobci motorů nebo některé týmy říkají, že se nám nepodařilo udělat vozy se 100 kg (paliva) efektivní a rychlé, takže to, o co se pokoušíme, je přidat dalších 10 kg,“ říká Wolf. „No, je mi líto, ale na rozdíl od nás oni neodvedli svoji práci. Celou tuhle diskuzi shledávám absurdní.“

„Pokud je tohle na pořadu dne, pak bychom neměli zpochybňovat sport jako takový. Měli bychom říct, počkejte chvíli, Mercedes odvedl lepší práci.“

Podle Montezemola se v důsledku změny pravidel stali z pilotů formule 1 prostí řidiči taxíků, kteří jen pomalu a nudně krouží dokola. S tímto tvrzením ovšem šéf Mercedesu nesouhlasí:

„Nemyslím si, že by měl v Malajsii někdo problém se spotřebou paliva. Žádný problém se spotřebou tu nebyl. Jeli jsme na plný plyn; všechny vozy jely na plný plyn. Dojeli jsme a v nádrži nám ještě nějaké palivo zbylo.“

„Takže to, co bylo řečeno, není pravda. Žádný úsporný mód tu není, není tu žádné taxi ježdění, jezdí se na plný plyn. Tvrdé pneumatiky tomu přidaly – jezdíme na plný plyn.“

„Musíme porozumět tomu, co se nelíbí fanouškům. Pokud je to zvuk, pak se musíme zabývat zvukem. Staly se snad závody, ve kterých dominuje jeden tým nebo jedno auto, nudné? Možná jsme tenhle fenomén tady měli posledních dvacet let. Bylo nudné, když Sebastian vyhrál posledních devět závodů? Samozřejmě, že je to nudnější, když máte někoho, kdo je dominantní – to vidím jako fanoušek také,“ dodává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Středu pole opět vládla Force Indie, tentokrát v čele s Perézem

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10