Vnitřní stranu startovní rovinky je nutné vyčistit, apeluje Hamilton

Vnitřní stranu startovní rovinky je nutné vyčistit, apeluje Hamilton

Jezdci startující ze sudých pozic budou v Austinu handicapováni ještě výrazně více než na jiných tratích. Hamiltona se to týká také, na roštu bude druhý.

Na špinavost špinavé části trati mimo ideální stopu už si stěžovalo více jezdců. Felipe Massa řekl, že při startu z nepogumované části asfaltu se vůz z místa odlepuje pomaleji, než kdyby se rozjížděl na mokré vozovce. Jiní jezdci řekli, že je možné, že se po zhasnutí červených světel kvůli této nevýhodě propadnou až o čtyři pozice. Své obavy vyjádřil také Lewis Hamilton, který si start vyzkoušel v sobotu a s výsledkem byl velmi nespokojen:

"Bylo to opravdu, opravdu slabé. Sotva jsem se po vymáčknutí spojky hnul z místa. Proto říkám, že je potřeba vyčistit špinavou část tratě. Je stejně kluzká jako v pátek.  Trať jako taková se postupně hodně zlepšuje, ale vnitřní strana rovinky bude pořád stejná, protože se na ní nejezdí. Je to podobné jako povrch v pitlane, kde není vůbec žádná přilnavost. Nevím, jak to zcela napravit. Bylo by ale fajn to tam alespoň vyčistit," řekl Hamilton.

Jenson Button si ovšem vyzkoušel start i z pravé strany a říká, že ani to není žádná sláva. Mezi startem na sudé a liché pozici prý nebude žádný výrazný rozdíl:

"Jsem asi jediný, kdo si zkusil start zprava. Taky to nebylo dobré. Je tu obecně malá úroveň přilnavosti. Na rovince neulpívá guma z pneumatik. Okruh může být čistý sebevíc, ale bez gumy na asfaltu to bude klouzat. Nejhorší je to v pitlane. V kvalifikaci jsme tam jeli s rychlostním limitem 100km/h a zdálo se to být moc rychlé. Nemyslím si, že start z jedné strany roštu bude oproti té druhé výhodou. Popravdě na sudých pozicích zůstalo gumy snad i více, po všech těch simulacích startu."

Někteří kritizují také dodavatele pneumatik Pirelli. Volba střední a tvrdé směsi je zřejmě pro okruh, jakým je ten v Austinu, příliš konzervativní. Nepomohly ani teploty, které jsou nižší, než se předpokládalo. Vzhledem k tomu, jak je asfalt čerstvý, proniká na povrch olejovatý film, který je ještě kluzčí než prach. 

Doporučujeme

Články odjinud