Vloni stavěli jezdci v Rakousku jednou, letos tomu asi nebude jinak

Vloni stavěli jezdci v Rakousku jednou, letos tomu asi nebude jinak

Pokud se někde dočkáme více než jedné zastávky v boxech, v Rakousku to zřejmě nebude.

Pirelli veze do Rakouska stejné směsi pneumatik, jaké jsme viděli ve Francii – tedy ultraměkkou, superměkkou a měkkou. To znamená o stupeň měkčí než vloni.

„V Rakousku je stejná nominace pneumatik, jako byla ve Francii, ale okruhy jsou velmi rozdílné, i když jsou oba situované na historickém místě a oba jsou renovované,“ řekl Mario Isola. 

„Red Bull Ring dává jezdcům pocit staré školy, a to vždy uvítají. Okruh je více o akceleraci a brzdění než o bočních silách, ale závod v Rakousku vždy dokáže připravit několik překvapení, a to i proto, že jde o krátký okruh, kde jsou monoposty napěchované a je třeba počítat s vyšším provozem. Další zvláštností Red Bull Ringu je fakt, že spousta zatáček je pravotočivým, ale dvě nejnáročnější jsou levotočivé, což znamená, že jezdci do nich vjíždí se studenými pneumatikami, protože v průběhu kola nejsou tak zatěžovány“. 

3a5d2dfa-43a2-4376-a3e8-4ad6a84bccca.jpg

Okruh z pohledu pneumatik

  • Jde o jeden z nejkratších okruhů roku (z pohledu časů na kolo nejrychlejší), energie přenášená pneumatikami je relativně nízká a přilnavost povrchu dobrá.
  • První dvě části jsou rychlé, třetí je pomalejší a techničtější.
  • Počasí v horách je nepředvídatelné, může být slunečno i deštivo.
  • S ohledem na spoustu stoupání je nalezení správného nastavení klíčové.
  • Strategie jedné zastávky byla v loňském roce nejobvyklejší, ale v několika různých variantách.

Výběr jezdců

pneu.jpg

Doporučujeme

Články odjinud