Pokud se někde dočkáme více než jedné zastávky v boxech, v Rakousku to zřejmě nebude.
Pirelli veze do Rakouska stejné směsi pneumatik, jaké jsme viděli ve Francii – tedy ultraměkkou, superměkkou a měkkou. To znamená o stupeň měkčí než vloni.
„V Rakousku je stejná nominace pneumatik, jako byla ve Francii, ale okruhy jsou velmi rozdílné, i když jsou oba situované na historickém místě a oba jsou renovované,“ řekl Mario Isola.
„Red Bull Ring dává jezdcům pocit staré školy, a to vždy uvítají. Okruh je více o akceleraci a brzdění než o bočních silách, ale závod v Rakousku vždy dokáže připravit několik překvapení, a to i proto, že jde o krátký okruh, kde jsou monoposty napěchované a je třeba počítat s vyšším provozem. Další zvláštností Red Bull Ringu je fakt, že spousta zatáček je pravotočivým, ale dvě nejnáročnější jsou levotočivé, což znamená, že jezdci do nich vjíždí se studenými pneumatikami, protože v průběhu kola nejsou tak zatěžovány“.
Okruh z pohledu pneumatik
- Jde o jeden z nejkratších okruhů roku (z pohledu časů na kolo nejrychlejší), energie přenášená pneumatikami je relativně nízká a přilnavost povrchu dobrá.
- První dvě části jsou rychlé, třetí je pomalejší a techničtější.
- Počasí v horách je nepředvídatelné, může být slunečno i deštivo.
- S ohledem na spoustu stoupání je nalezení správného nastavení klíčové.
- Strategie jedné zastávky byla v loňském roce nejobvyklejší, ale v několika různých variantách.
Výběr jezdců