Pirelli veze do Číny superměkkou, měkkou a střední směs.
Široký a rychlý okruh v Šanghaji klade jedinečné a poměrně vysoké nároky na pneumatiky, což v minulosti vedlo k vyrovnaným závodům a spoustě předjíždění. Zároveň je těžké předpovědět počasí.
Během víkendu může být ostré slunce i hustý déšť. To vše bude mít významný vliv na chování pneumatik a strategii. Letošní nižší opotřebení pneumatik teoreticky znamená také méně zastávek. V loňském ročníku zvítězil Lewis Hamilton se strategií dvou zastávek v závodě na 56 kol, ačkoli většina pilotů zvolila zastávky tři.
Pro první závody vybírá pneumatiky Pirelli. Jezdec by měl mít k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady měkké a dvě sady střední směsi.
„Zvolili jsme střední část směsí, ale očekáváme, že týmy použijí převážně měkké a superměkké sady, samozřejmě s ohledem na nepředvídatelné počasí, zvláště mají-li k dispozici jen dvě sady střední směsi,“ uvedl Isola.
„V minulosti došlo v Číně k opotřebení pneumatik v důsledku dlouhých rovinek následovaných zatáčkami. Při testech v Barceloně se potvrdilo snížení opotřebení pneumatik oproti loňskému roku, budeme rádi, když se to v Číně potvrdí. V případě chladného a deštivého počasí nasadíme pneumatiky do mokra s odlišnou směsí, abychom zajistili pilotům více trakce.“
Okruh z pohledu pneumatik
- Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
- Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
- Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
- Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
- Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
- Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
- Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)