Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Pirelli veze do Číny superměkkou, měkkou a střední směs.
Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Široký a rychlý okruh v Šanghaji klade jedinečné a poměrně vysoké nároky na pneumatiky, což v minulosti vedlo k vyrovnaným závodům a spoustě předjíždění. Zároveň je těžké předpovědět počasí.

Během víkendu může být ostré slunce i hustý déšť. To vše bude mít významný vliv na chování pneumatik a strategii. Letošní nižší opotřebení pneumatik teoreticky znamená také méně zastávek. V loňském ročníku zvítězil Lewis Hamilton se strategií dvou zastávek v závodě na 56 kol, ačkoli většina pilotů zvolila zastávky tři.

Pro první závody vybírá pneumatiky Pirelli. Jezdec by měl mít k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady měkké a dvě sady střední směsi.

„Zvolili jsme střední část směsí, ale očekáváme, že týmy použijí převážně měkké a superměkké sady, samozřejmě s ohledem na nepředvídatelné počasí, zvláště mají-li k dispozici jen dvě sady střední směsi,“ uvedl Isola. 

„V minulosti došlo v Číně k opotřebení pneumatik v důsledku dlouhých rovinek následovaných zatáčkami. Při testech v Barceloně se potvrdilo snížení opotřebení pneumatik oproti loňskému roku, budeme rádi, když se to v Číně potvrdí. V případě chladného a deštivého počasí nasadíme pneumatiky do mokra s odlišnou směsí, abychom zajistili pilotům více trakce.“

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
  • Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
  • Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
  • Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
  • Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
  • Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
  • Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
25. května | Superměkké, měkké a střední pneumatiky pro Maďarsko.
25. května | Räikkönen byl moc rychlý v boxech. Zaplatí 200 euro.
24. května | Vandoorne se před Monakem sešel s inženýry. Řešili jeho dosavadní problémy.
24. května | Pérez doufá, že by Force India mohla bojovat s Red Bullem.
24. května | Force India využije růžové barvy a bude propagovat charitu bojující proti rakovině prsu.

GP Monaka 2017

Čtvrtek 25. května 2017
1. trénink Hamilton (1:13.425)
2. trénink Vettel (1:12.720)
Sobota 27. května 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 28. května 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Ve druhém tréninku byl v Monaku nejrychlejší Vettel, Stroll boural

Ve druhém tréninku byl v Monaku nejr…

Sebastian Vettel byl jednoznačně nejrychlejší ve druhém tréninku na Grand Prix Monaka.

včera | | 76 N/A
Indy 500: Alonso odstartuje do závodu z 5. místa, pole position pro Dixona

Indy 500: Alonso odstartuje do závod…

Fernando Alonso si oproti sobotě polepšil o dvě místa a do závodu odstartuje z druhé řady.

21.  5.  2017 | | 119 N/A
V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Hamilton před Vettelem

V prvním tréninku byl v Monaku nejry…

Tradičně už ve čtvrtek začaly v Monaku tréninky na Velkou cenu. V tom prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton.

včera | | 42 N/A
Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 nejlepších, Bourdais těžce boural

Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 ne…

Fernando Alonso se v neděli popere s dalšími osmi jezdci o pole position.

21.  5.  2017 | | 85 N/A
ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

Tréninky na Indy 500 pokračují dnes i po kvalifikacích.

22.  5.  2017 | | 246 N/A