Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Pirelli veze do Číny superměkkou, měkkou a střední směs.
Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Široký a rychlý okruh v Šanghaji klade jedinečné a poměrně vysoké nároky na pneumatiky, což v minulosti vedlo k vyrovnaným závodům a spoustě předjíždění. Zároveň je těžké předpovědět počasí.

Během víkendu může být ostré slunce i hustý déšť. To vše bude mít významný vliv na chování pneumatik a strategii. Letošní nižší opotřebení pneumatik teoreticky znamená také méně zastávek. V loňském ročníku zvítězil Lewis Hamilton se strategií dvou zastávek v závodě na 56 kol, ačkoli většina pilotů zvolila zastávky tři.

Pro první závody vybírá pneumatiky Pirelli. Jezdec by měl mít k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady měkké a dvě sady střední směsi.

„Zvolili jsme střední část směsí, ale očekáváme, že týmy použijí převážně měkké a superměkké sady, samozřejmě s ohledem na nepředvídatelné počasí, zvláště mají-li k dispozici jen dvě sady střední směsi,“ uvedl Isola. 

„V minulosti došlo v Číně k opotřebení pneumatik v důsledku dlouhých rovinek následovaných zatáčkami. Při testech v Barceloně se potvrdilo snížení opotřebení pneumatik oproti loňskému roku, budeme rádi, když se to v Číně potvrdí. V případě chladného a deštivého počasí nasadíme pneumatiky do mokra s odlišnou směsí, abychom zajistili pilotům více trakce.“

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
  • Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
  • Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
  • Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
  • Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
  • Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
  • Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)

Další článek: Je F1 příliš spolehlivá a jak tomu bylo v minulosti?

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)