Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Pirelli veze do Číny superměkkou, měkkou a střední směs.
Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Široký a rychlý okruh v Šanghaji klade jedinečné a poměrně vysoké nároky na pneumatiky, což v minulosti vedlo k vyrovnaným závodům a spoustě předjíždění. Zároveň je těžké předpovědět počasí.

Během víkendu může být ostré slunce i hustý déšť. To vše bude mít významný vliv na chování pneumatik a strategii. Letošní nižší opotřebení pneumatik teoreticky znamená také méně zastávek. V loňském ročníku zvítězil Lewis Hamilton se strategií dvou zastávek v závodě na 56 kol, ačkoli většina pilotů zvolila zastávky tři.

Pro první závody vybírá pneumatiky Pirelli. Jezdec by měl mít k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady měkké a dvě sady střední směsi.

„Zvolili jsme střední část směsí, ale očekáváme, že týmy použijí převážně měkké a superměkké sady, samozřejmě s ohledem na nepředvídatelné počasí, zvláště mají-li k dispozici jen dvě sady střední směsi,“ uvedl Isola. 

„V minulosti došlo v Číně k opotřebení pneumatik v důsledku dlouhých rovinek následovaných zatáčkami. Při testech v Barceloně se potvrdilo snížení opotřebení pneumatik oproti loňskému roku, budeme rádi, když se to v Číně potvrdí. V případě chladného a deštivého počasí nasadíme pneumatiky do mokra s odlišnou směsí, abychom zajistili pilotům více trakce.“

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
  • Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
  • Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
  • Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
  • Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
  • Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
  • Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)

Další článek: Je F1 příliš spolehlivá a jak tomu bylo v minulosti?

13:09 | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
11:32 | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.
20:20 | Toto Wolff řekl, že jeho komentáře, že by Mercedes mohl o jezdecké sestavě rozhodnout až v zimě, byl vtip... vystřelil si z opakovaných dotazů novinářů.
17:24 | Ve 20:30 začíná kvalifikace IndyCar... debutuje Kevin Magnussen. Ve 23:00 pak závod formule E z mexické Puebly.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink Bottas (1:33.448)
2. trénink Verstappen (1:32.872)
Sobota 19. června 2021
3. trénink Verstappen (1:31.300)
Kvalifikace Verstappen (1:29.990)
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00