Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Pirelli veze do Číny superměkkou, měkkou a střední směs.
Vloni jsme v Číně viděli až tři zastávky. Jak tomu bude letos?

Široký a rychlý okruh v Šanghaji klade jedinečné a poměrně vysoké nároky na pneumatiky, což v minulosti vedlo k vyrovnaným závodům a spoustě předjíždění. Zároveň je těžké předpovědět počasí.

Během víkendu může být ostré slunce i hustý déšť. To vše bude mít významný vliv na chování pneumatik a strategii. Letošní nižší opotřebení pneumatik teoreticky znamená také méně zastávek. V loňském ročníku zvítězil Lewis Hamilton se strategií dvou zastávek v závodě na 56 kol, ačkoli většina pilotů zvolila zastávky tři.

Pro první závody vybírá pneumatiky Pirelli. Jezdec by měl mít k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady měkké a dvě sady střední směsi.

„Zvolili jsme střední část směsí, ale očekáváme, že týmy použijí převážně měkké a superměkké sady, samozřejmě s ohledem na nepředvídatelné počasí, zvláště mají-li k dispozici jen dvě sady střední směsi,“ uvedl Isola. 

„V minulosti došlo v Číně k opotřebení pneumatik v důsledku dlouhých rovinek následovaných zatáčkami. Při testech v Barceloně se potvrdilo snížení opotřebení pneumatik oproti loňskému roku, budeme rádi, když se to v Číně potvrdí. V případě chladného a deštivého počasí nasadíme pneumatiky do mokra s odlišnou směsí, abychom zajistili pilotům více trakce.“

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
  • Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
  • Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
  • Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
  • Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
  • Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
  • Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21. července | U Haasu by měli v příštím roce jezdit opět Grosjean a Magnussen. Řekl to Gene Haas pro odkaz
19. července | Twitter anketa: Souhlasíte se zavedením svatozáře?
18. července | Antonio Giovinazzi (Haas) a Lance Stroll (Williams) testovali pro Pirelli.
17. července | Během noci dojde k přesunu webu na jiný server. Pokud v noci napíšete do diskuse příspěvek, nemusíte ho zítra najít.
17. července | Leclerc by měl testovat s Ferrari v sezónních testech po GP Maďarska.

GP Maďarska 2017

Pátek 28. července 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. července 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. července 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Začala opět dominance Mercedesu?

Začala opět dominance Mercedesu?

Mercedes vyhrál tři z posledních čtyř závodů. V Baku nevyhrál Hamilton pouze proto, že ho potkal problém s opěrkou hlavy. Je zpět dominance Mercedesu?

17.  7.  2017 | | 119 N/A
McLaren by se měl už rozhodnout, s čím bude příští rok jezdit, říká Alonso

McLaren by se měl už rozhodnout, s č…

Podle Fernanda Alonsa by se měl McLaren co nejdříve rozhodnout, s jakou pohonnou jednotkou bude jezdit v roce 2018.

17.  7.  2017 | | 56 N/A
Marchionne čeká od Ferrari okamžitou reakci

Marchionne čeká od Ferrari okamžitou…

Ferrari v Silverstonu na Mercedes ztrácelo. Byl to ojedinělý případ nebo Mercedes začíná pět dominovat?

20.  7.  2017 | | 33 N/A
90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo hlasoval pro?

90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo …

Devět z deseti týmů hlasovalo proti zavedení svatozáře. Kdo byl pro?

20.  7.  2017 | | 86 N/A
Verstappen se vysmál Vettelově kritice

Verstappen se vysmál Vettelově kriti…

Max Verstappen prý už kritiku ze strany čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela nebere vážně.

21.  7.  2017 | | 95 N/A